onsdag, augusti 26, 2009

En ledig dag går fort



Fint väder och ledig från jobbet, vad gör man då?
Gräver en ny rabatt så jag har någonstans att plantera det jag tänkte köpa på Bäckaskog på lördag, såklart.

Rabatten är på norrsidan av huset där var bara gräs och helt outgrävd sånär som på under syrenträden borta vid grinden.



Tanken är att jag ska försöka få liv i Lagerbladsbusken som grannen grävde upp och står bakom fönstret (fast den ser mer död än levande ut just nu...) sen tänkte jag försöka fokusera på fina blad typ olika funkior, men, så kom min mamma med det gamla järnfönstret och en ny tanke om en klätterros tog form.

Så nu vet jag inte.

Fönstret kan stå där det står och dölja fläkten lite eller längre fram framför slangen och dölja den lite eller någon helt annanstans i trädgården.
Det får bli ett huvudbry fram till lördag.

Jag tog tag i att rensa lite bland aklejorna på framsidan med fast i ärlighetens namn tror jag inte att jag drog bort en enda för vem vet om jag behöver sätta dom i den nya rabatten.



I alla fall hittade jag min skugglilja som gömde sig där.
I dag ska jag besöka en trädgård i byn så vi håller tummarna för uppehåll idag med sen är det jobb igen i kväll.

6 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Kul med den nya rabatten, den blir säkert hur fin som helst.
Super idé med hostor tycker jag.
Men du ska fundera om rabatten ska vara grönt året runt eller bara under sommaren.
Kunde vara bra med benved eller dylikt vintergrönt och skönt kanske?
ha en fin dag, Petra

gittan sa...

Kul med nya planteringar. Bäckaskog besökte jag tillsamman med Marina förra året, verkligen sevärt! I år blir det inget besök där tyvärr eftersom vi måste rensa ut lägenheten. Hoppas du gör många fina fynd till din nya plantering. Ha en bra dag / gittan

Anjas Hill sa...

Visst är det något "visst" med en sprillans ny rabatt! Det kommer att bli hur fin som helst! /Anja

Anonym sa...

Jaha, så det finns trädgårdar värda ett besök i "byn"!
Så kul med en helt ny rabatt. Det gillar jag att ha. Nu har jag en del plats kvar i min höstrabatt och jag hoppas hitta en del till den på lördag. Sen har jag ju lunden som itne blivit som ajg tänkt mig så dit behövs en del också.

Ha det bra! Kram Marina

AnnA sa...

Hej du!
Jag skall också till Bäckaskog på lördag. Vi kanske ses?
hälsn
AnnA

Erika sa...

Inte helt fel att gräva en rabatt bara så där. Bra jobbat!