fredag, augusti 21, 2009

Blommar igen

Jag har varit dålig på att ta hand om min trädgård den sista tiden, det har vuxit en hel del ogräs men även annat hittade jag här i morse.





Den översta julrosen har jag haft i min babybädd sen jag fick den av Maria förra sommaren. Men nu har jag satt den så man ska se den när man går ut från altandörren tänkte att då ser man den även inifrån i vinter och så börjar den blomma nu fast jag hoppas den kommer igen senare igen.

Den vita står utanför ytterdörren och just nu ihop med utblommad Akleja som jag måste ta tag i och rensa bland.

Jag fick föresten Aklej frön Black Barlow och nån annan färg Barlow som jag försökt sätta i babybädden, kanske fel tid nu men i så fall har jag fler frön att sätta till våren.

Babybädden är föresten en liten pallkrage som nog egentligen står för skuggigt för att plantera i men när jag har växter jag inte vet var jag ska sätta brukar de hamna där först och de flesta har överlevt så den är kanske inte så dumt placerad ändå.



En Gladiolus har överlevt vintern, denna är från Odla.nu och var mer chokladbrun förra året i år är den finare och mer dovt ljusröd.

Denna veckan har jag förutom jobbat grävt på uppfarten och målat lite till i carporten nu är där snart klart att ta emot 6 ton sten (blir inte klok på om det heter singel eller makadam...)
sen har vi byns finaste uppfart *ler*

Ha en skön helg allesammans, själv ska jag jobba hela helgen!

6 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Så tjusigt med julrosen! Min "härdiga" gladiolus visade sig aldrig efter vintern....:(/Anja

Erika sa...

Makadam r väldigt jobbigt att gräva i så jag hoppas det är singel ni får.
Trevlig helg!

Jenny sa...

Det kommer att bli super när det är klart=) Ha en skön helg, vi ses och hörs. Kram Jenny

gittan sa...

Den var visst lite yr =) julrosen. men avd gör väl det - bara de blommar! Mina gladioler kommer alltid tillbaks, ska man plocka upp dem på hösten? Här ska det rensas inför bouppteckningen i helgen är det tänkt men min kropp mår inget bra idag så vi får väl se hur det blir.
Ha det gott / Kram gittan

Marina sa...

Oj, julros nu! De är ju alltid fina.
Då får man väl snart glida förbi och titta på fina uppfarten då.

Ha en bra helg trots jobb!

Daisy sa...

oj va kul att julrosen blommar nu!
finns både singel och makadam det är två olika typer av stenar så det beror på vad ni har beställt, (makadam är mycket billigare än singel) en liten parantes bara... ;)

Ha nu en superskön helg!!
Kram