torsdag, augusti 06, 2009


minisolros "key lime pie"

Idag, äntligen, verkar det som det ska bli lite badväder!
Vi har varit iväg en liten runda till Lund, Malmö och Naestved (Bonbonland) ett par dagar, kul att komma bort ett tag och skönt att komma hem igen.






Hibiskusen blommar för fullt och jag är nöjd för rabatten går så vackert i lila och vitt nu med hibiskus och läkemalva, längst bak i bilden, som dominerar. Däremellan står Rosenstav i vitt och lila, Tremastarblomman, Allium, Anemoner bla.

Det är vackert nu.

6 kommentarer:

Marina sa...

Jaha, så ni tog en liten tripp. Vi var på stranden i går och det var skönt. Nu ska snart E och jag åka på tävling i Karlskrona.

Skönt att vara nöjd med rabatten!

Jag ahr flyttat lite jordgubbar idag, till en ny högre låda. Blir nog bra.

Kram!

Virre sa...

Vilken fin solros! Vi har pratat om att åka till bonbon-land, men i år blir det inte. Kanske blir det Tosselilla istället, vi får se, vi tar varje dag på Lennies semester som den kommer, skönt.
Må så gott!

Britt sa...

Borta bra men hemma bäst. Trevligt med Malmö. Har bara varit där en gång men hoppas att jag skall komma neråt igen//Britt

Annika Christensen sa...

Keramikern heter Johanna Djerf
Ha det gott och du fin fin hibiskus skall ut och kolla min som jag fick för 4 års sedan då den var 1 dm.
Annika

Anjas Hill sa...

Det var ju rent otroligt hur fint din Hibiscus (syriacus ?) blommar! Hur läönge har du haft den?/Anja

Anonym sa...

Va roligt att hibiskusen trivs hos dig. Den är så fin, det var därför jag köpte den. Men tyvärr ville den inte trivas hos mig i fuktig lerjord med sorkar. Din trädgård är jätte fin. Kram mamma