måndag, augusti 17, 2009

Tillbaka till vardagen

I dag börjar jag arbeta igen efter fyra veckors semester och det är ju på något vis så det ska vara med tidiga morgnar och fasta rutiner.
Men.
Jag har alltid tyckt att jag skulle passa bra som lyxhustru, har inga som helst problem med att sysselsätta mig om dagarna.



Jag får vara glad för den lyx som jag har och idag blev det en blyg Höstanemon som blommar nere bland Floxens och Fattigmansginsengens blad.
Trodde den skulle bli högre därav placeringen, får nog flytta fram den lite till nästa år.


"Varuhus-rosen" blommar om, där är både vackra nypon och fullt av nya knoppar på den.
Ska man då räkna den som remonterande och klippa bort det gamla för att hjälpa den till ny blomning? Något att ta reda på till nästa år.




Satte både Rosenböna och Luktärt i våras och det blev inget av det, men nu hittade jag en ensam liten en bland tomaterna.
Tror att jag kan skylla på hunden både på att de inte kom upp och att denna lilla är på fel ställe.




Grekvädden vet jag inte vad jag kan skylla på för den är både liten och sorglig, helt i motsatt till förra året då den var stor, bred och hög. Den enda skillnaden är att den står ihop med en rosa Achillea (röllika) i år.

Nu ska jag försöka väcka mina killar, deras skola börjar i morgon och vi ska förhoppningsvis få dem i säng i tid i kväll annars blir det ett grymt uppvaknande i morgon bitti när klockan ringer halv sju.

4 kommentarer:

Marina sa...

Nu har jag jobbat en dag och jag skulle precis som du passa bra som lyxhustru.
Tog en sväng med sekatören när jag kom hem i alla fall så jag fick en dos trädgård även idag.
I morgon är allt som vanligt när även skolan börjar och alla ska upp i tid.

Ingen av mina blomsterböner grodde i år, märkligt.

Lycka till med att få upp alla i tid i morgon! Kram!

gittan sa...

Jag har heller inga sysselsättningsproblem när jag går hemma och tur är väl det. För som arbetsmarknaden ser ut nu så finns det inte många jobb för mig att söka. Det trista med att gå hemma är avsaknaden av likar. Ingen att ta en fika med eller en trevlig pratstund per telefon eftersom alla andra jobbar, det är vad jag saknar mest.
Tror du inte att dina Höstanemoner blir högre till nästa år? Jag har för mig att de första åren var de ganska låga men nu närmar de sig metern i höjd. Hoppas veckan blir bra / gittan

Thorins Trädgård sa...

Hallå Millan, lyxhustruplanerna låter som en bra plan :D

Jag gillar kombinationen med grekvädden!

/Marit

Anonym sa...

Jag hänger med som lyx mamma vi kan gålånga runder med hundarna och sen en god fika i din trädgård.Jag kommer på tisdag, är du ledig då? Jag har tvättstugan på måndag. Kram mamma