lördag, augusti 22, 2009

Höst?




Höst eller vanvård?
Vänder jag huvudet åt höger när jag går ut på altanen ser jag julrosen som börjat blomma och tittar jag till vänster ser jag min fikonbuske kal, med bara två blad kvar.
Hmm här går det snabbt vill jag lova, igår var alla blad kvar på busken idag ligger de i en hög i krukan.



När jag skulle lägga in mina bilder från kameran hittade jag denna som jag antar att Matilda tog igår. Det regnade här hela eftermiddagen och in på kvällen men precis innan solnedgången blev det alldeles klart och då passade hon nog på att gå ut och fota Purpurklätten i motljus full av regndroppar.
Fin tycker jag.

8 kommentarer:

Erika sa...

Hon har verkligen lyckats fånga det härliga ljuset vid solnedgången.

Mia sa...

Härlig bild. Såg ditt tidigare inlägg också, kul att se att fler julrosor fått fnatt (har en även som står i full blom i mitt senaste inlägg). :)

Marina sa...

Vilken fin bild Matilda tagit!

Visst känns det som att man ebfinner sig i olika årsstiden samtidigt nu. En del blommar om och en del blommar på fel tid och en del är rena höstblommor. Jag tömmer krukor på ett åringar som gjort sitt och tömmer trädgårdslandet på förväxt sallad. Men jag kan itne känna något vemod, jag gillar hösten också.

Kram!

Thorins Trädgård sa...

Hej Millan, mina två döttrar är också intresserade av att fotografera och jag satt och kollade i fotomapparna idag och konstaterade att vår trädgård är väldokumenterad, från alla håll och vinklar tack vare dem.

Visst är det kul att se andras bilder på det man planterat?

Marit

NinaH sa...

Schysst dotter-bild!
Höst? Inte! Kan det väl inte vara... än... va...?!;-)

Hjärtat Mitt sa...

På dagarna känns det nästan som sommar, men på kvällarna är det verkligen höst. Men det är mysigt att tända ljus och kura ihop sig inne :)Än hinns det med en massa trädgårdsjobb ute, men det börjar rycka i pysselkänslorna, känner jag.

Matildas bild är bara så jättefin. Vilka färger!

Kram Mari

Anonym sa...

Vilken underbar fotograf men så är det ju mitt underbara barnbarn, och då är man ju alltid stolt. Men bilden år jätte fin. Kram mamma.

Annika Christensen sa...

Det var en lyckad bild må jag säga.
Jag gillar denna årstiden då jag kan vara ledig.
ha det gott
Annika