måndag, augusti 03, 2009

Lata dagar



Om en liten stund ska jag gå in till grannen för en eftermiddagsfika och jag sitter fortfarande i pyjamasen.
Har blivit riktigt semesterlat med sena kvällar och sovmorgon till långt in på förmiddagen.
Igår konstaterade jag att det behövdes vattna och jag tog fram den ena slangen och vattnade hälften sen tröttnade jag på det och började gräva upp och plantera en ny rabatt i tankarna när jag satt i hammocken och tog igen mig.
Idag har det regnat och åskat så då har vi tittat på film och "datat" tills nu.

Men som sagt det är semester och vad ska man annars göra på den om inte vila upp sig.




Jag fick dock ner min nya Chokladnäva i jorden igår passade med på att använda blomsterpinnarna som jag köpte hos Lydia.
Chokladnävan är en liten söt sak som jag lyckades ta död på i våras, jag såg att Marina hade en över som jag fräckt nog tiggde mig till och då ska den behandlas lite finare och planterades i bättre sällskap än den förra.



Kan visa vad jag köpte på Sköna ting, denna Gardenskylt som jag satte upp på den nya dörren.

Nu är det nog dax för mig att klä på mig för att efter fikat blir det säkert uppehåll och då kanske jag börjar gräva på riktigt, eller fortsätter jag planera i tanken, vi få se.

7 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Vilket härligt inlägg!
Jag fattar inte varför det inte var jag som kom på det!Alltså att sitta i hammoken och fantisera hur jag kan göra med det ena och det andra!Det blir nog mycket finare i fantasin än på riktigt;)!/Anja

PappaKaos sa...

Man får ta lata dagar också, det har även jag gjort idag. Sedan får man ju inte glömma att bara softa, tänka och fundera är ju inte bara att lata sig, det kan ju ge jobb och nytta för framtiden också (eller kanske mest för din man......)

Virre sa...

Ja men det är väl så det ska vara på semestern? Inga stora planer, bara ta dagen och lusten som den kommer!
Må så gott! Veronica

Erika sa...

Fick mig allt en liten vilostund i dag även fast vi försöker jobba så mycket som möjligt, ibland finns det bara inte sysslor till alla händer.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja visst är det skönt att bara lata sig, det är vi väl värda! :o)
Tack än en gång för besöket, det förgyllde min dag.
Ha det så bra, Lydia

gittan sa...

Det låter som en skön semesterdag. Här var det också slappt (för min del) Maken stod ute i rgegnet och sågade alla toppstenar till muren. Jag tyckte att det var perfekt bakväder men... spisen var från kopplad eftersom sågen han använde behövde trefas ström. Det blev mycket data och lite läsande, helt ok en ledig dag. Vilken lycka att få gå på U2:s koncert!
Ha en bra dag / gittan

Marina sa...

Det är det som är så skönt med att vara ledig - man väljer själv om man vill eller inte liksom. Jag ahr kommit gång lite (med betoning på lite!) igen efter ett par riktigt slappa veckor. Nu vill jag hinna gräva, göra om, flytta...... innan jobb och allt annat drar i gång igen.
Att sitta så där och fantiser och planera i huvudet är kul och ett jobb på ett sätt.

Ha det bra!