söndag, augusti 30, 2009

Bäckaskog

Ur trädgårdssjälens synpunkt hade jag en helt underbar dag i går.
Den började med att Marina hämtade mig och passade på att lämna några funkior som hon hade över.
Sen körde vi till Bäckaskog där vi strosade och handlade och fikade och pratade och på något vis lyckades vi fylla bilen med växter innan vi körde hem.
Jag vet inte vad Marina gjorde när vi kom hem men jag svidade om direkt till en mer tädgårdsanpassad klädsel och började gräva.




Norrabatten blev så här till slut.
Närmst står lavendel, jag hade bara en i kruka och köpte två till som jag hoppas ska växa till en rund hörna.
Bakom står en vingad benved Euonymus alatus "Compactus"


Klematisen "Aromatica" ska klättra på fönstret.








Funkiorna satte jag som kantväxt.



Afrikas blå lilja för 30 kr, ett fynd.


Jag är svag för smycken i trädgården, köpte denna rostiga kronan och gick och drog på en regnkedja som jag ville ha men kunde inte bestämma mig förrän den var såld till någon annan.
Men jag köpte taklökar och gräs som jag visar senare.

I dag ska jag få massage och sen blir det kanske mer trädgård, får ju passa på så länge vädret tillåter.

8 kommentarer:

gittan sa...

Vilka fina fynd du gjorde! Bäckaskog är väl värt ett besök tycker jag. En lagom stor yta med ett varierat utbut. Jag gjorde en del fina fynd där förra året. Din rabatt kommer att bli jättefin när den fått växa till sig lite grann. Ha en bra dag (i trädgården) / kram gittan

Marina sa...

Ah, massage, det skulle jag behöva. Låter udnerbart!

Min dag i går var också jättebra och jag hann småpyssla lite i trädgården även om jag inte grävde. Idag ska jag ha en heldag hoppas jag (om det itne blir för mycket av regnet som kommer just nu!).

Ses i morgon!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Nu tar sig rabatten - den kommer att bli fin. Fönstret är urläckert.
Trevlig kväll, Petra

Karin sa...

Vilka roliga fynd du gjorde både i växtväg och smyckesväg. :) Kul med utflykter med trädgårdsvänner!

Ha det gott!
Kram Karin

Anjas Hill sa...

'Aromatica' är en underbar klematis med en helt underbar doft!
Visst är det roligt att komma hem full av inspiration och nya växter!/Anja

Gunilla sa...

Den clematisen skall jag söka efter för doftar den så är det ju ett plus. Kronan du köpte var ju urläcker jag gillar det rostiga.

Ha en fortsatt fin dag

Gunilla

Britt sa...

Inte dumt att få massage det kanske passade bra efter grävandet//Britt

NinaH sa...

Great Millan! Vilka fynd! Och det är klart att man snabbt vill ut & plantera dem sen också!!;-)