söndag, juli 12, 2009

Visset



Den vita brunnävan blommar om nu och då har det blivit både ljusrosa och vita blommor på samma planta, brukar det vara så?
Alla blommor var vita i den första blomningen.
Tror jag.



Det är många som är ute och klipper bort gammalt nu i trädgården men som jag har sagt innan ligger jag lite efter här så mycket av det utblommade får sitta kvar som på humleblomstern, jag tycker den är så söt som utblommad med men den börjar så smått att blomma igen, med sina blommor som är nästan omöjliga att fotografera.




Alliumen tycker jag med lika fin nu som när den står i blom, nästan, den är fin kontrast mot stockrosens blad.
Jag var lite halvdeppig för ett tag sen för de verkade inte vilja blomma i år heller men nu ser jag att det blir i alla fall fyra stockrosor som kommer att blomma här om ett tag.



Klematisen är nog bara söt om man tittar lite närmre på den för på håll ser den bara grå och trist ut.




Idag blir det nytt trädgårdsbesök med Rosenknopparna.

6 kommentarer:

Marina sa...

Klemtisbollarna tycker jag är fina!
Jag kliper inte ner allt som är visset bara sänt som jag hoppas/förmodar ska blomma om ifall jag klipper eller sånt osm står ivägen för att annat ska synas. Närmare hösten klipper jag itne alls, då får så gott som allt stå kvar.

Ja, snart ses vi. Kommer ca 13.15.

Hjärtat Mitt sa...

Oftast är det vackrast att lämna kvar fröställningarna, tycker jag.
Och så kan man ju plocka fröerna (brukar skicka in till olika frölistor eller spara för att byta med).
Konstigt med brunnävan. Du får se hur det blir nästa gång.
Jag gillar humleblomstren. Köpte ett gång olika sorter förra året.
Så roligt med fikonet :)
Hoppas att du får smaka det.
Ha en bra dag med rosenknopparna.

Kram Mari

Britt sa...

Klematisen tycket jag är så snygg när den blommat över//Britt

Jenny sa...

Hoppas ni har haft en trevlig eftermiddag. Hörs kanske imorgon. Kram Jenny

NinaH sa...

Jag klipper oftast bort- men Humleblomster lämnar jag också. Fröställningar fina.
Lustigt med Brunnävan. Men det är väl bara tacka & ta emot för flerfärgad glädje, då?!;-)
Kul ha er här idag! Ser fram emot nästa "seans"!;-)

Erika sa...

Jag har inte allt för mycket som blommor hos mig men pionen har jag klippt av alla knoppar på men rosorna låter jag vara.