torsdag, juli 30, 2009

En trädgårds-tripp

Igår var jag och Marina "utsläppta" från våra hem, ja det är lite skämtsamt menat så ingen tror att vi inte får åka hemifrån, men vi har gjort en liten trädgårdsresa utan att behöva tänka på några tider, middagar eller något annat än bara just trädgård, design och anläggningsidéer och det har vi många av och ännu fler efter igår.



Vi började hos Lydia med en rundvandring i hennes trädgård och butik , dessa stolar stod där vid en vägg som hennes make "bara satt ihop".
Trädgården var såklart underbar i nivåer med damm och bäck och växthus och mysiga sittplatser.
Vi handlade och fikade och det enda jag ångrar var att jag inte köpte mer.

Sen hamnade vi på Bostället Sköna ting, handlade lite till förstås innan vi körde hem till Annika



Jag kunde inte ens gissa mig till hennes trädgård innan jag kom dit. Även den i nivåer och med lite klättrande och hoppande tog hon oss runt i trädgården för att vi till sist skulle sluta i växthuset där vi satt medan det regnade.
Här är hennes badkar nästan omringat av lavendel.




Sista stoppet var hos Eva, återigen en underbar trädgård som vi fick gå runt i och bli inspirerad av.
En viloplats på scenen med Agapanthus som sällskap.

Vi träffade Mari med bloggen Hjärtat mitt, alltid kul med ansikten bakom bloggarna och nu har jag fått träffa flera av er.

Jag har valt att visa viloplatser från alla trädgårdarna märker jag och det är egentligen utan någon baktanke men kanske ändå för att denna lilla tripp var så kul och inspirerande att det var en Lisa för själen och en fröjd för ögat.
Tack till alla ni som tog er tid att guida oss runt i era trädgårdar och berättade er historia om arbetet ni lagt ner, hoppas vi ses igen!


Månadsbilden har jag lagt in i vänsterspalten.

4 kommentarer:

Marina sa...

Ja, just det, redan dags för månadsbild igen!

En Lisa för själen var det verkligen och jag känner mig fortfarande glad i både kropp o knopp. Nu ska jag bara dricka mitt te och klä på mig sen ska jag ut. Hoppas nattsömnen blev god och att du får det bra idag (ta det lugnt på Avenyn!!!!!!)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Kul att ni åkte runt och hälsade på olika trädgårdar.
Det är nånting jag länge har funderat över att göra.
Har varit hos Linda när jag hade semester, men mer blev det inte av än. Ha en trevlig helg.
Petra

Erika sa...

Lydiaq har jag oxå vart hos men inte kanske när perrennerna är som vackrast som just nu.
Månadsbilden får jag verkligen inte glömma.

Jenny sa...

Låter som en mysig dag. Hoppas att din resa till Götet var lika lyckad. Vi hörs imorgon, kram Jenny