söndag, juli 19, 2009

Semester



Nu är vi hemma efter fyra dagar på Tjurkö i Karlskrona skärgård alla är nöjda och lagom trötta men helt övertygade att vi ska göra om detta nästa år med.

Vi har varit sex familjer eller 25 personer i åldrarna 3 mån upp till 41 år. Alla måltider har vi ätit gemensamt men tiden därimellan har vi haft "frilek" så några har spelat golf andra har shoppat i Karlskrona medans en tredje stannade och bara tog det lugnt.
Solen tittade till oss en dag och då låg vi alla vid havet och bara njöt.





Här hemma har stockrosorna slagit ut, Indra grävde upp en av mina då förbarmade sig Marina över mig och jag fick den med enkla rosa blommor som är min favorit av dessa tre.
Den har bara blivit ca 50 cm hög men himla söt där den står.


Läkemalvan som är en släkting till Stockrosen har vuxit sig både hög och bred och blommar med sin första lilla vit-lila blomma.
Man kan skymta den ljusgula liljan i bakgrunden som med har öppnat sig nu.

Har inget namn på den, kommer inte ens ihåg att jag har köpt och planterat den.
Men det är ju inget ovanligt för mig och den är fin så det gör inget.

9 kommentarer:

Marina sa...

Det gick hur bra som helst här igår. Jag hade inte väntat mig annat heller. Tyvärr blev festen vi skulle på inställd så vi var i Åhus och åt och tittade sen lite på handboll. Var hemma vid 22. Killarna åkte hem vid 23 tiden.

Halsen är bättre men jag är täpt och trött. Trist att vara trött, jag vill ju "fixa och göra".

Den lilla stockrosen blir nog högre nästa år hoppas vi. Fina allihopa tycker jag men just stockrosor föredrar jag nog ändå som enkla.

Trist att köra i blöt bil! Vår vita bil läcker om det regnar från ett visst håll så ajg ve thur det känns att sitta i blött säte. Usch!

Låter som att ni haft härliga dagar. Skönt!Jag är nog lite för bekväm/lat för att planera in sådant. Men skulle gärna vilja egentligen.

Nu ska vi fika med en ny sorts rabrberkaka (det orkade jag gör ai alla fall och E vispar grädden nu).

Ha det så bra!

gittan sa...

Härliga semesterdagar och precis lagom länge att vara hemifrån tycker jag. Sen har jag hemlängtan! Stockrosorna är fina, jag kan däremot inte bestämma mig för om jag föredrar de enkla eller fyllda. Men din gula lilja ser inte ut att vara en daglilja. Den ser ut som en riktig lilja istälelt, men jag kan ju ha fel (votre inte första gången) Dagliljorna blommar ju bara en dag och har inte några blad på blomstängeln, det ser din ut att ha / gittan

Britt sa...

Fina stockrosor, och det var en stor samling folk ni semestrade med, men det måste ju vara kul för då har man ju alltid någon att vara med om man vill//Britt

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

OO så härligt med semester,,,vacker bild!! Vackra stockrosor!!!


~♥Trevlig Söndagskväll Millan♥~
~~~***~~~~~***♥♥♥***~~~~~***~~~

NinaH sa...

Härlig smesterstart! Tjurkö är så fint! Och det är ju också orterna ni "utflyktade" till!! Ni måste haft det riktigt skönt!
Ljuvliga stockrosor & lilja!

Anjas Hill sa...

Fina stockrosor! Stockrosorna angrips av rost hos mig så att jag får passa på att beundra dina i stället!
Ha det fortsatt gott på semestern!/Anja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Kul med semester och lite avkoppling. Stockrosorna är urfina.
Att du saknar namn på blommorna gör inget, bilderna talar för sig själv. Man blir glad av att se dem.
Ha det gott, Petra

Daisy sa...

Hihi, du är rolig du millan! Klart du kan få följa med och plocka blåbär... Men visst är det så man har sina ställen som man har hittat, där är massa med lingonbär på gång också... :)

Så mysig semester ni har haft!
Och stockrosorna är jättefina, vill själv ha sådana men då svärmor sa till min käre sambo att de sprider sig som ogräs så får jag inte planterna några för honom.. Får kanske göra det i smyg och säga att det måste ha självsått sig... ;)

Hjärtat Mitt sa...

Det ser verkligen skönt ut i havet!
Det låter kul att vara iväg ett gäng, på det viset.

Jag föredrar nog oxå den enkla stockrosen. De andra är fina de med, men den enkla är lite mer fin :)

Grattis i efterskott till er bröllopsdag.

Jag kan förstå att det blev mycket trädgårdsprat hos Nina :)

Ha det bra!
Vi ses snart,
Kram Mari