lördag, juli 11, 2009

Felplacerad?


Hej hej här står jag ensam och luggsliten men levande och stark, känns det som den säger så den får stå kvar där.


Den står där främst i ena hörnet vid grinden till trädgården.
Stolen ni ser lite av är ytterligare ett fynd från svärföräldrarna, hittade tre sådana och kanske de tom får lite ny färg på sig i sommar vem vet.
En annan ide är att göra om stenpartiet till ett levande stenparti och då menar jag med lite växter istället för sand (och ogräs) mellan stenarna, får se för det är så mycket man vill göra och någonstans får man inte glömma att man ska ha tid att njuta med.

Fast ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag idéen, får kolla upp hur solen går om det är skugga där hela dagen eller där är morgon och förmiddagssol.
Vilka växter kan gilla läget där mer än då en och annan bortkommen pense?



Violen Molly Sanderson hittade ett bättre ställe tyckte hon och började växa utanför rabatten, ska försöka flytta in henne igen till de andra men väntar tills hon har blommat färdigt för risken är att jag bara drar sönder henne.

8 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

God morgon Millan, söta bilder.
Jag har ett sten-och sandparti som är utmärkt till timjansorter.
Dem stortrivs där, du kan se en del av det i mitt senaste inlägg.
Ha en underbar helg, Petra

Marina sa...

De tär märkligt att vissa växter hittar sig egna platser och oftast blir de mellan små springor eller liknande.
I ett stenparti kan man ha timjan, stjärnklocka och olika fetknoppsväxter och sedumvarianter. Men kolla solen och sen får du söka runt lite på stenparti. Jag har stjärnklocka om du vill ha det.

Den där balansen mellan att hinna med allt mna vill och bara njuta är svår för mig. Antingen gör jag allt eller gör jag inget känns det som. Oftst känns det som att jag gör inget men det beror nog på att de tär så mycket jga vill att jga itne ve tvar jag ska börja och ibland sätter ju vädret stopp (för varmt eller för kallt eller för blött eller för torrt!)

Ses i morgon!

Daisy sa...

Ja visst är det så, men fler behöver ju inte veta var så de tar slut snabbare.. ;) Vilken fin viol! Kan nog bli riktigt fint med lite växter i stenpartiet! Glöm nu inte och njuta lite av din semester också! :)
Kram

Virre sa...

Det låter snyggt med lite växter i stenpartiet, sen vilka växter, det kan jag tyvärr inte svara på.
Måste fråga; Hur har du gjort med mallen för att få två kolumner? En på var sida om inläggen så att säga? Jag har klurat fram och tillbaka men jag kan bara inte komma på det! Att läsa koder är inte min starka sida precis...
Ha en fortsatt trevlig lördag! Kram/Veronica

gittan sa...

Molly är så fin. Fast jag tycker att våra är mest spretiga! Kanske de tar längre tid än andra Violer för at bli täta ruggar? Ett stenparti kunde nog var fint där. Så avundsjuk jag blev på ditt Fikonträd. Mitt lever för stammen är grön när man skrapar på den - men det händer inget! Varesig blad eller fikon i sikte, bara små knoppar som det inte händer något med. Ha en fin kväll / gittan

NinaH sa...

Fniss... Du vet att min inställning till "förflugna" frösådder är densamma som din!;-) Den förstår hur det ska sprida - ensam. Kanske inte ens blivit uppmärksammad i skock av många växter?!
Molly S. är så fin! Hade den här i flera år- men ett år var hon borta! Snyft.... Saknar henne! Måste nog få bli ett nytt ex!
Fina stolar! Inte klokt vad mycket fint du fick efter svärföräldrarna!
Såklart du ska stenparti, Millan! PÅ det bara! (Hets, hets!;-)...)

NinaH sa...

Nu igen! Fel! Den förstår hur att sprida glädje...skulle det vara... Suck.......;-)

Anjas Hill sa...

Den svarta violen är en av mina favoriter - oavsett var den vill växa! Den tycks ju "veta" var den vill växa hemma hos dig. Mycket charmerande!/Anja