måndag, juli 06, 2009

Stege



I dag var det äntligen min tur att komma ut i trädgården, hade lite röjningsarbete i vedbod och under carporten för att kasta sånt som ska till tippen.
Passade på att ta fram en del av det jag fick av mina svärföräldrar.
Före-bilden är ifrån maj så det är därför som det inte är särskilt uppväxt i planteringslådan.




Stegen är lite fläckad och lagad och jag har inte bestämt mig om jag ska måla den eller den får stå som den är, hyllorna är bara ditlagda för att kunna flyttas efter att behoven ändras, under den nedersta har jag ställt vattenkanna och annat som är lite fult eller inte används just nu.
Får bara hålla koll så det inte blir för skuggigt för blommorna.
Spegeln som syns bakom pelargonen "Mr Wren" är en gammal rakspegel även den från svärföräldrarna.




Här i ligger snöret för det är något som jag alltid glömmer var jag lägger.






15 kommentarer:

Jenny sa...

Vad fint=) det hade jag aldrig kommit på. Hoppas ni hade det bra i stan!! Kram Jenny

Erika sa...

Tycker inte du ska måla stegen, den passar jätte bra just där precis som den är. Snöre sekatötr...u name itjag lägger det överallt.
Nu ska jag t ex hämta snigelsaxen i min bil!!

Mia sa...

Stegen är helt underbar som den är, gammal, sliten och med charmen kvar! Inte behöver den målas.

Kram Mia

Anjas Hill sa...

Fantastiskt påhittigt och snyggt!/Anja

NinaH sa...

Du va´ fint det blev! Stegen skulle jag nog vänta med att måla. Fin som "shabby", tycker jag....
Bra - och fint!- ställe för snöret också!;-)

Mittljuvaskafferi sa...

Jätte snyggt med stegen! Tycker inte du ska måla den, vad många spännande saker du hittade hos dem.
Kram på dig./Birgitta

Daisy sa...

Åhh va fint det blev med stegen, så fiffigt...! Vilken tur du har som hittade en rakspegel hos dina svärföräldrar, letar själv efter en rakspegel tycker de är såååå fina!
Kram

Britt sa...

Tycker stegen är jätte snygg som den är. Vilken bra idé//Britt

Marina sa...

Gud va snyggt! Du är så bra på att "få till" det. Jag ahde nog inte målat stegen, men det är ju jag det.
Kan tänka mig att du trivs bra i den hörnan.

Ha det bäst!

Virre sa...

Hittade till din sida via Maarinas trädgård. Jag gilalr stegen som den är, tycker att det är charmigt. Och vad fiffigt att ha snöret på en bestämd plats så som du har ditt i krukan! Jag glömmer oxå alltid var jag har lagt rullen med snöre... Och så som du har gjort så är det ju dessutom en vacker prydnad!
På återseende! Veronica

Hjärtat Mitt sa...

Det blev jättesnyggt med stegen. Och vilket bra tips att lägga brädor som hyllor. Det har jag inte haft en tanke på!
Din snörgömma är inte dum den heller, mycket snygg.
Rosor kan man väl aldrig få för många :) Någon ny får det allt bli varje år, eller hur!
Kul med trädgårdsbesök oxå, och speciellt med andra trädgårdsintresserade. Ni hälsar på hos varandra i gruppen förstår jag.
Kan tänka mig att det blir mycket trädgårdsprat.

Kram Mari

Lily of the valley sa...

Smart och snygg idé! jag hade inte målat den, åtminstonne inte än...
Jättemysigt har du!
kram Lily

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så mysigt din hörna blev !
Stegen är helt perfekt som den är.
Är lite avis på regnet ni fick, härnere vid Sydkusten föll bara tre droppar än så länge, men dem har lovat.
Ha det gott, Petra

Annika Christensen sa...

Älskar stegar har dem både ute och inne. Inne hänger jag dem på väggen.
Min man tyckte att jag hade gått lite för långt när vi satte upp den första. Nu har jag två.
Snart ses vi eller?
Ha det gott
Annika

Anonym sa...

Det är jätte fint med stegen jag tar gärna över den om du tröttnar.Men måla den inte!!! De är väl bra att du slapp det efter alla kommentarer om det.
Kram mamma