torsdag, juli 02, 2009

Blickfång

Härom dagen när jag körde hem från jobbet upptäckte jag att Prästbostället hade flyttat till "nästangranne" med mitt arbete.
Idag hade jag tid att titta inom där när jag slutade.



Hittade dessa kulor i fattigmanssilver och glas som jag satte i olika armeringsnät där jag har klematis klättrande i, sådana små detaljer som jag gillar att ha.


Tack alla som höll tummarna för bilen, den gick igenom utan anmärkning vilket är en bedrift med tanke på dess ålder.
Det är en rolig liten bil och ibland när man är ute med den kan någon komma fram för att prata Renault femma med mig, som när jag var på tippen en gång och en farbror ställde sig framför bilen och berättade att han och hans fru hade ägt en sådan och de hade haft jättekul i den. Jag var lite stressad då men jag är inte helt säker på att jag ville veta hur roligt de hade haft ändå....




Tack även för råden om rosorna och huruvida de ska klippas eller ej. Förstår att det är ganska viktigt att veta vilken sort det är eftersom det är så olika.
Jag är ialla fall helt säker på att jag kommer att köpa någon ros till i år.

7 kommentarer:

NinaH sa...

Såklart du ska köpa rosor, Millan!;-) Många!;-)
Och så bra lilla söta bilen klarade testet!;-) (Mysig bil!)

Britt sa...

Ja rosor är något som jag kommer att köpa några fler av i år//Britt

Daisy sa...

Så fina kulorna är! Var har prästbostället flyttat någonstans nu då? Vilken tur att bilen klarade av besiktnigen. Skönt för dig att du snart ska gå på semester speciellt i denna sommarvärme ;) då är det inget kul och jobba...
Kram

Erika sa...

Renault 5 har jag haft en gång, gick som en liten kanonkula!!

Marina sa...

JAg ska också besöka Prästbostället nu när de flyttat. Alltid mysigt att strosa runt där.
Så fina kulor! Jag gillar blickfång.
SKönt att bilen klarade sig.

Dags för mig att göra ett nytt inlägg nu. Ha det så bra idag!

Mittljuvaskafferi sa...

Var hittar jag prästbostället, ska en sväng till staden i morgon Lördag? Skönt att bilen gick igenom! vi hade inte lika bra tur med sonens bil, andra gången han var det så hittade de något nytt som de hade kanske missat första gången =0( så tredje gången gillt nu! håll tummarna.
Kram/Birgitta

Lily of the valley sa...

Söta kulor du köpt, fattigmanssilver är fint! Rosor är vackert fast jag är som du...
Jag skulle också vilja ha fler rosor, då i kruka. En del av de gammeldagsa rosorna kan man ha i kruka...
"Stålmusen" som din bil kallades en gång i tiden. Min bror hade en sådan, kommer ihåg att syrran övningskörde med mig...Där var krut i den. Jag hade en röd Peugeot 205 för något år sedan. Det är behändigt med en liten bil...Kul att den gick igenom besiktningen. Det är lika nervöst varje år ;-)
Ha en skön helg
Kram Lily