måndag, juni 01, 2009

Hund till salu!



Idag upptäckte jag tre ställen som Indra har grävt upp och förstört blommor på, ja det var ett till men det var under en bänk så inget blev förstört där.

Hon har grävt bakom rabarbern nästan varje vår om jag inte sätter något framför så där har hon varit och flyttat runt på mina små små rabarber (de är förmodligen så små för hon grävde ner dem i vintras, långt ner)
Sen har hon varit i häckrabatten och där har höstanemonerna och stockrosen flyttats runt så pass att stockrosen inte gick att räddas.
Vid tunnan har hon grävt bakom de underbart doftande irisarna och brutit av varenda en av de som blommade och trampat ner en del annat som förvisso säkert överlevt denna gången men inte kommer igen förrän till nästa år eller så.

Hon har även plockat upp en smultronplanta från pallkragen så har hon gjort en gång innan med fast det var en chokladblomma då, bara lyft upp plantan och burit iväg med den.
Knäppa, knäppa hund!
Fast till hennes försvar tror jag det mest pågår när hon ska löpa.

Så nu blir det till att sätta (fula) staket runt allt, jag som gillar att kunna gräva ut lite här och var efter behov. Tycker det känns innestängt och begränsande med staket men kommer vi inte på något annat får det bli så.



Fast jag har kvar att njuta av som denna Akleja mmm så fin!

Klematisarna i början av inlägget kommer att blomma länge, där är fullt med knoppar och de verkar trivas ihop.

Nu ska jag tänka ut lösningar som kan fungera och det är såklart inte att sälja hunden även om det kändes så en liten stund idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var inte kul! Stockrosor kan du få nya av mig om du vill. Har riktigt gott om små som är lätta att flytta ännu så länge. KOmmer nog itne att blomma i år iofs.
Staket är ju itne kul men kommer du inte på annat så.....
Funkar det itne att hålla/lägga ut något illa luktande som kaffesump. Det har jag gjort på våren, det är mest då Ronja gräver. Det verkar funkar faktiskt.
Får hoppas hon håller sig i skinnet (pälsen?) nu tills du kommit på ett sätt att hålla henne därifrån.

Ses i kväll! /Marina

Anjas Hill sa...

Fina och vackra bilder!
det kan inte vara lätt att vara vovve i ditt paradis ;))!/Anja

Jenny sa...

Påhittiga Indra, stackars dig. Hoppas du kommer på en bra lösning=))Ha det bra på partyt ikväll!! Kramis <3 <3

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Rolig läsning för en hundägare av en grävande tik som min Kennya, hahahahahahaha.
Just det, nu kommer din Indra snart att löpa, duktig vovve som vill bara göra som hennes gener säger....att gräva och skapa barnkammaren...och dina stackars plantor är bara pseudo-valpar som burits omkring, än en gång duktig Indra som har så många ur-gener kvar inom sig.
Trevlig kväll, Petra