onsdag, juni 03, 2009

Doftpion



Pionen väntade till vi kom hem med att slå ut.
Jag är barnsligt förtjust i denna nästan vulgärt stora och knallrosa blomma, tyvärr så blåser det och stundom haglar så vem vet hur länge blomman orkar stå emot innan den trasas sönder.

Denna är det enda som står kvar där den stod när vi flyttade in hösten -99 ja förutom syrenträdet förstås.
Den andra pionen trodde jag att jag hade tagit död på förra året när jag flyttade den mitt i blomningen och förmodligen grävde ner den för djupt men den har tagit sig och har faktiskt tre knoppar så man ska väl ha ett visst tålamod

Jag har en ledig dag idag och det är så skönt att kunna göra det som man känner för, så jag har surfat runt och läst på bland bloggarna, gjort lite kommentarer här och var.
Hjälpt svärföräldrarna med lite flyttbestyr och fika med grannen har med hunnits med.
Nu tänkte jag börja packa lite till morgondagen, vädret för kvällen visar 7 grader och regn men det är inget att hänga läpp för bara att ta med regnkläder och varm tröja ;).
Kanske hinner jag läsa ut min bok med innan kvällen.

Ha det gott mina vänner!

ps jag har hunden kvar men jag har lagt ut kaffesump där det en gång fanns rabarber, där grävde hon en halvmeter djup håla i morse och sen har jag satt upp ett provisoriskt staket så hon inte kan ta sig dit så lätt....

9 kommentarer:

Erika sa...

Hoppas hon ger sig snart med sitt grävande så att du får behålla några blommor.

Marina sa...

Du får nog ta ett allvarligt snack med Indra. Fyller inte hon också år idag? Har för mig att hon o Ronja fyller samma eller dagen efter varandra. Nu i em. kom vi på att Ronja fyller fem år idag.
Pioner är underbara om än något vullgära. Jag har bara röda utslagna just nu (tror jag, ibland slår dom ju ut när man vänder ryggen till bara).
EN ledig dag skulle jag vilja ha, utan inbokningar. Hinner itne med just nu känner jag och det gör mig frustrerad.
Ha det så bra i morgon och på fredag. Kör försiktigt!

Kram!

Lily of the valley sa...

Underbar pion! Jag gillar dem skarpt!!!!
Vilken buse till hund har! Hoppas hon slutar snart!!!!!
Kram Lily

Hjärtat Mitt sa...

Så bra att pionen sparade sig tills ni kom hem :)
Ibland är det faktiskt inte så dumt att resa utan barn. Man behöver det oxå.
Så trist att ni har en så busig hund, även om det inte är alltid. Hoppas att du kommer på någon smart och någotsånär snygg lösning. Här hemma är det grannkatterna som använder rabatterna till toalett och sedan gräver bort småväxterna när de ska täcka över resultatet.

Ha en underbar tur till Stockholm. Det kommer alldeles säkert att bli en häftig upplevelse.

Programmet jag använder, som är väldigt lätt heter Photoscape.
Där finns många roliga och vackra funktioner, bla kan man göra korten antika på ganska många sätt.
Sök på Google, det är gratis att ladda ner.
Lycka till.

Kram Mari

NinaH sa...

Så snäll pion- som väntade!;-) Vacker!!
Skönt med "göra-vad-man-vill"-dag!
Vi ses på lördag!;-)

Daisy sa...

Härligt med dagar då man bara gör det man själv vill.. Jättefin pion!
Kram

Maria Berg sa...

He,'
j såg att du skrev om Pioner, hittade denna dikten om just pioner.

En härlig dikt som är värd att läsa,
http://thanksfor2day.blogspot.com/2009/06/garden-bloggers-muse-day-june-1-2009.html,
Jane med bloggen - Thank you for 2 day

Hoppas det ordnar sig med hund och rabatter.

/Maria Berg

Anjas Hill sa...

Kan någon pion överhuvudtaget vara vulgär? Luktpionerna är fina och doftar ljuvligt!/Anja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fina bilder på underbara pioner!
Det där med hundens grävande är grymt. Håller tummarna att hon snart slutarmed dessa fasoner.
Ha en trevlig helg
Petra