onsdag, juni 17, 2009

Midsommarveckan

Tänk nu är det snart midsommarafton, inte klokt vad tiden går fort. Vi firar som vi brukar med grannarna och det innebär att vi blir 11 vuxna och 13 barn, i år ska vi vara hemma hos oss så vi tänkte sätta tak på pergolan och duka ute.
Är man hoppfull eller naiv om man tror på uppehåll?
Vi har knytkalas så alla hjälps åt med mat, sånger och lekar fast först går vi ner till Badplatsen och dansar kring midsommarstången med resten av byn.

Igår låg jag på alla fyra och rensade ogräs, äntligen lite jord under naglarna och så fick jag ett väldigt försenat paket från odla som innehöll en Doftschersmin, vindruva och Afrikas blå lilja.
Doftschersminen hade jag tänkt sätta vid vår nya uteplats vilket innebär att gräva igen för jag vill ha ett träd med där.
Fick lite tips hur jag kan göra av Marina för vi har kirskål i häcken men det ska nog gå ändå verkar det som.
Därför har jag det stora nöjet att åka ut idag för att leta träd, Silverpäron är ett som jag har tittat på men jag vet inte får kolla runt och se vad jag hittar.



Colorado Aklejan Silver queen blommar fortfarande det ser ibland ut som blomman svävar eller som maneter under vatten, vacker är den i alla fall.

11 kommentarer:

Jenny sa...

Ja vi hoppas verkligen på fint väder. Vad fin den aklejan är. Hoppas du har en bra kväll på jobbet, vi hörs imorgon. Kram Jenny

Erika sa...

Klart man vågar hoppas på uppehåll. Låter som ni får en kanon trevlig midsommarfest.

Marina sa...

Har nu letat efter aklejan här hemma o den finns inte. Så jag får nog be att få frö sen när de är färdiga. Skumt!
Tack för fikan o ha det bra!

Camilla Alvén sa...

Vi har också kirskål i häcken och speciellt på andra sidan häcken hos grannen, tror aldrig att jag blir av med den.
Ha en skön midsommarvecka

Lily of the valley sa...

Häftig akleja!
Jag tror på uppehåll :D
Ha en skön solig midsommar
Kram Lily

mitt gröna hjärta sa...

Å, du har också den där alienliknande Aklejan:)!!! Hoppas också på uppehåll i morgon, vi blir också många.... Ha en jätteskön midsommarhelg! Jenny

Anjas Hill sa...

Yes Millan! Naivt;))! Det kommer att regna och är sviiiinkalllt! BRRRR!
Jag dukar inne och skippar drömmen om grillning på kvällen.
Ha en underbar midsommar! /Anja

Annika Christensen sa...

Jag borde också ha rensat ogräs fast det finns så mycket annat roligare att göra.
Vilken fin bild på din pion i förra inlägget.
ha ens kön midsommar
Annika

Susanne Lindén sa...

Jättevacker Akleja! Låter kul med knytkalas ihop med grannarna. Läste i ditt inlägg längre ner att du har problem med hundar som gräver gropar. Har samma problem här med både hund och katt....dom ska ju alltid gräva där man minst önskar. Jackor den stora hunden genar ibland i "hundra kilometer" rätt igenom. Har ibland fått stänga in grönsakslandet med eltråd för att få ha det ifred, åtminstonde tills allt man sått kommit upp ordentligt.

Önskar dig en trevlig Midsommar!

Daisy sa...

Hej Millan!
Oj vad många ni var på midsommar, låter jättetrevligt!
Vi hade ju lite tur med vädret iallafall, det regnade ju inte hela tiden, hihi... :)
måste ju fråga om ni var inne eller ute och firade? :)
Ha en skön midsommarhelg!
Kram kram

NinaH sa...

Hoppas ert midsommarfirande blev gott trots väderväxlingarna?!;-)
Doftschersmin är underbart- bra idé för uteplatsen!