tisdag, juni 23, 2009

May Queen



I höstas köpte jag klätterrosen May Queen på växtmarknaden i Kjugekull för en femtilapp. Den fick stå i sin spann nergrävd över vintern och jag höll andan att den inte skulle frysa.
Nu när pergolan blev klar klippte jag ner den och planterade den vid den ena stolpen.


I dag slog den första rosen ut, lite ljusare än jag trodde men jag är inte kräsen när det gäller rosa blommor så denna är med välkommen.


Har funderat på det där med rosa.
Egentligen är jag inte så särskilt rosa eller romantisk, min inredning här inne går mest i grått/ vitt / svart och trä.
Jag gillar för det rena och raka än det "volangiga" och gulliga.
Utom då när det gäller mina blommor då frossar jag i gulliga och pluttigt söta, små och stora och nästan överdådigt rosa blommor, inte i hela trädgården men en hel del.

Märkligt, för jag hade en tanke för något år sedan att nästan allt skulle gå i vitt och möjligen blått eller lila.
Ja som kan det bli.

6 kommentarer:

mitt gröna hjärta sa...

Hej, vad lustigt, jag gjorde precis ett inlägg om att jag inte har så mycket vitt i mina rabatter:) Jag gillar också rosa och speciellt rosorna, det är något speciellt, somrigt och ljuvt över rosa rosor. Skönt att höra att det är fler än jag som jobbar ett tag till... vår tid kommer!
Jenny

Marina sa...

Ja, som det kan bli! Jag gillar ju som du vet inte heller rosa så mycket men gärna på blommor.
Så fin din ros är!

Ses i morgon!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs...ville bara ta en titt!! Heter med millan ogillar rosa..men liksom du så blir inredningen mer åt vitt o svart...så får blommor ofta stå för rosa...blommor SKA va rosa;))

Kramelikram
~~♥Millan ♥~~

Anonym sa...

Ja det är vackert med rosa blommor i rabatten det har jag också upptäckt. När det blir någon ny planta så opps!?!! rosa igen. Det har blivit jätte fint i din trädgård trots stegar och krattor i vågrätt ställning.
Kram mamma.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fin ros,
och ROSa färgen är helt ok. ;O)
Så fin det blir med allt runtom terrassen!
Kram, Petra

Erika sa...

Jag hade med tänkte mycket vitt i trädgården men har sträckt mig till att börja inkludera lite mer rosa blommor. Inomhus vill jag nog ha svart, vitt o grått, ek går bra med. Lite gulligull kommer nog med in i form av glasskål o kakfat.