lördag, juni 06, 2009

Ett besök i skogen

Idag var vi fem Rosenknoppar som körde långt, långt in i en skog till ett litet, litet hus och i huset bodde ett skogsrå.
Nä nu fantiserar jag men det kändes nästan så.

Som vanligt när vi träffas går tiden fort och vi pratar och pratar och dricker kaffe, te och käkar hembakat och pratar lite till sen var vi ute och bytte växter eller nu fantiserar jag igen för jag bytte inte utan fick, jag hade ju inget med mig inte ens Ninas böcker (förlåt).
Jag har lite ont om växter just nu många hål i rabatterna att fylla igen, så jag tackar och bockar för allt jag fick.

Jag fick lov att visa hennes trädgård här, hon har tyvärr ingen egen blogg för trots lite tjat från mig och Marina vägrar hon...;)


Vi börjar till höger om entren har hon gjort denna uteplats med olika stenar, rabatt och krukor


Till vänster ser det ut så här, katten Cat Stevens ville inte vara med på bild, en vissen gran har återanvänts till blomstöd.


Runt hörnan finns en rabatt vid husväggen


där bla denna underbara Akleja växer


Bakom huset har hon börjat bygga en jag tror hon kallade det Magnolialund, återigen har hon använt sig av naturens resurser och byggt den av grangrenar.

Där var så mycket mer men det är svårt att få bra bilder så jag avslutar med att visa vår lilla grupp i full färd att leta plantor.


5 kommentarer:

Daisy sa...

Va trevligt det ser ut! Då har du lite nu att plantera i dina hål i rabatterna.. Va trist det var med vädret i stockholm, men det är väl som de brukar säga "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder!" ;)
Kram

NinaH sa...

TAck för fina bilder från den fina dagen! MAlin har verkligen en mysig liten have!!
Kan bara undra vad jag står & kollar in i höjden?!?!;-)

Marina sa...

Tur att någon hade kamera med sig!!!
Där var Så mysigt och jag försäkte återge här hemma hur där ser ut. Lättare med dina bilder.
Vi får väl göra någon sorts upprop om att Malin ska skaffa blogg. Hon har ju så mycket krativitet att dela med sig av.

Nu kallar plikterna (kalasplikterna). Ha det bäst!

Anonym sa...

Roligt att ni åker runt och besöker andras trädgårdar.
Ha en fin veckostart.
Petra

Anonym sa...

Va fint där är!!! Härlig trädgård med skogen så nära. Jag förstår att du inte vill missa dessa träffar. Kram mamma