söndag, juni 14, 2009

En slö söndag



Idag går jag bara och runt och får inget alls gjort, det är min jobbehelg så jag ska snart iväg och jag sov lite länge i morse och på något vis har dagen blivit kortare än jag tänkte från början. Det blir inget trädgårdsarbete idag trots att det skulle nog behövas dras lite ogräs som fått fart av allt regnande.

Jag har satt upp provisoriska staket så jag har sluppit fler hål att fylla igen.



Ja de är väldigt provisoriska och principen tager vad man haver är väl tillämpad eftersom där ligger en stege, en stol och räfsor och lite annat men som sagt det fyllde sin funktion.
Snart kanske löpet är över och jag kan ta bort bråtet igen.


Skolavslutningen var en våt historia, och då syftar jag på regnet, så vi körde ner till Malmö och spenderade eftermiddagen på Entre det nya shoppingcentret och gladast för det var Matilda.




Själv så glädjer jag mig åt att den första rosen slagit ut, den doftar ljuvligt.

7 kommentarer:

Thorins Trädgård sa...

Hej Millan, vilken fin pion och vilken fin vit klematis du har i bakgrunden. Vad är det för sort?

När jag kollar trädgårdsbloggar från Skåne känns det som om det är ett helt annat land, så långt före ligger ni i blomning jämför med oss i zon 3.

På bloggåterseende

Hälsningar

/Marit, med regnskadad tomt...

Marina sa...

Här har rosorna också börjat slå ut lite smått, med betoning på lite.
Har inte hänt mycket här idag heller eftersom de tförst var fotbollsmatch och sen var det kalas på sen em. så jag solade o läste däremellan. Inte så mycket lönt att dra i gång annat.
Ja, nu hoppas vi på paket! Har sminket kommit?
Ha det bra!

Daisy sa...

Måste se roligt ut på din tomt nu med alla provisoriska staket runt om.. :)
Det är så härligt med rosor som doftar ljuvligt, och vilken söt färg den har!
Kram

Hjärtat Mitt sa...

Ja, inte orkar man så mycket annat när det är arbetshelg.
Jobbar oxå, dessutom tre vakna nätter.
Helgen blir bara jobb då, tiden försvinner iväg, den lilla tid man är vaken på kvällen, innan man ska iväg.
Jag har inte varit på Entre än. Är det värt ett besök?
Skönt att du sluppit fler hål i rabatterna.
Den rosa rosen var söt.
Kram Mari

Erika sa...

Jag har två stycken vita Maxima som jag aldrig sett blomma, de har massor av knoppar som jag hoppas ska slå ut vilken dag som helst.

Anjas Hill sa...

Det är nog inte slöhet utan återhämtning!Känner riktigt doften av rosen!/Anja

Gunilla sa...

Vilken fantastisk ros, rosdoft är ju något alldelens speciellt. Tänk att man inte kan låtabi att sniffa och känna doften .
Vilken fin färgkombination med mörklila ,vitt och rosa. Snyggt.

Ha en fin midsommar

Gunilla