lördag, april 30, 2011

Sköna valborg

Sitter här med mitt morgonkaffe och en bit av den otroligt goda citronpajen som blev över från i går, förundras lite över hur underbart väder vi har, idag var jag ute barfota och pyjamasklädd och spanade läget i trädgården. Hur länge ska detta hålla i sig? För mig får det vara hur länge som helst bara sommaren kan bli lika fin.
Fast ibland känns det som det ska vara i motvikt till varandra först nåt bra sen nåt eländigt och det gäller inte bara väder.

För en tid sen var en trädgårdsvän till mig i tidningen Trädgård och blommor, ett underbart reportage och det var så roligt att se hur "proffs" ser hennes trädgård och de beskrev den lika kärleksfullt som hon själv gör.
Det är ännu långt kvar till min trädgård tåls att publiceras men det är ändå lika roligt att se hur nån annan ser den.  I mitt fall är det dottern som ibland går ut med sin kamera och ser blommorna ur hennes synvinkel.
Hon läser Mediaprogrammet och vill bli fotograf, Rocco går gärna med henne och helst vill han sitta på en fot eller nåt när han är i närheten men det gick lika bra med hennes linne här.
Så här blev en av de bilderna, hon bränner av en ca 10-15 bilder på en gång och jag kan tycka i stort sett alla blev bra medan hon bara är nöjd med en.
Thank you for always being there
Thank you for your love and care
Thank you for all the things you do
Thank you for just being you
Hon har en egen fotoblogg som heter Tilda! och där har hon bla annat lagt upp denna på bilden på penséerna och den texten, ett vackert sätt att se den lilla vita bland det lila.
Jag kryper med ner på marken och vissa av bilderna vi tar är ganska lika men jag är säker på att denna astern hade jag bara sett som felplacerad när den har lagt sig ner i gräset utanför rabatten.


Nåja, idag är det Valborg och i vår by innebär det firande nere vid badplatsen där har klass 5 hand om försäljningen så de kan få hjälp med pengar till skolresa och ikväll ska jag stå och snurra chokladhjulet. Ville är vår minsta så det är sista året vi behöver hjälpa till där nere.

Hoppas det blir en skön valborg för oss alla!


Inga kommentarer: