torsdag, april 07, 2011

Stormvarning i Skåne

Idag blåser vi bort.
Så det är ingen trädgårdstid idag inte men å andra sidan har jag knappt tid för det heller, för min del är det till att sköta husmorssysslor såsom tvätt och förberedelser till lördag när vi flyger till Dublin hela familjen.
Det är som jag skrev i förra inlägget mycket att glädjas åt nu.
Stockholm och musikalen Romeo och Julia var toppen, vi hade köpt biljett med SJ upplevelse så vi betalade inte mer än 49 kr för en enkelresa Hässleholm-Stockholm det funkade perfekt, tog ca fyra timmar sen var vi där i det kalla och inte alls våriga Stockholm.
Där nere låg vårt hotell, på Katarinagatan på Södermalm.

Här hemma hade pärlhyacinterna börjat slå ut. Och jag hann med en förmiddag i trädgården i måndags så nu har jag börjat våra ordentligt i rabatterna här.
Tänkte skola om en del plantor idag mellan tvättmaskinerna, bra med jord under naglarna när man viker ren tvätt...

Ha det gott och om vi inte hörs förrän nästa vecka vet ni var jag är.

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag körde hem lite tidigare idag eftersom jag är förkyld och inte orkade hela dagen. Då var det som att köra i en jordöken. Som det blåste jord!!!

Hoppas omskolningen gick bra.

Kram!

NinaH sa...

Härlig med Stockholmsturen - både pris och innehåll!!;-)
Men oj- är Pärlhyacinterna redan på väg i blom hos dig?! Imorgon måste jag verkligen ut och kolla alla våra rabtter noooooga!!;-)

Marina sa...

Du får gärna maila receptet på laxcheesecake till mig, tack!

Kram!