fredag, april 01, 2011

Några glädjeämnen en regnig aprildag

Det finns så mycket att vara glad för, både stort och litet.


Första julrosen i blom, den har många fina blommor som just nu nickar för vind och regn.


Trädpionen köpte jag för två eller kanske tre år sedan och detta är första året med knoppar.


Vackra vårarrangemang, ibland är det enkla det vackraste med några grenar och en blomma.

Det ser ut som det blir hemmaodlad purjolök till mig i år i alla fall två tre stycken och om jag kan hålla dessa vid liv för de är synnerligen små och taniga fortfarande

April blir en intensiv månad för mig med först en resa till Stockholm i morgon tillsammans med Tilda och grannen Annelie och Johanna.
Två mammor med tonårsdöttrar.
Vi ska gå på musikalen Romeo och Julia och shoppa vet inte vilket dottern längtar mest efter men jag misstänker det sistnämnda. Själv ser jag fram emot en fika helst på en uteservering med en lysande sol och bara se alla som rusar förbi och veta att jag kan behålla mitt småstadslugn oavsett för jag har inte brått nånstans.
Så idag ska jag hämta tågbiljetter, köpa fika till resan, skaffa karta över storstaden och lite annat förberedande inför helgen medan Tilda ska gå på vår stads musikal, Skönheten och odjuret, jaja det är till att slita ut en generation i taget.

Hoppas ni får en underbar helg med mycket sol som ger hälsa, kraft och mod.
Ha det gott!

8 kommentarer:

Möllebacken sa...

Härligt med livets små glädjeämnen. och det behövs i detta "höstrusk" Kul att få åka upp till Stockholm.
Ha de jättehärligt och hoppas at ni får lite bättre väder.
Kram Pella

Marina sa...

Vilken helg ni har framför er!

Här blir det utevistelse om det blir som jag tänkt. Har massor jag vill göra.

Kul att buskpionen har liv.

Ha en trevlig helg i storstaden.
Kram!

Marina sa...

Nej, styckvis vet jag inte var man kan köpa. Såg att de hade ganska små påsar på Solhaga men jag tittade inte närmare på dem så jag vet inte riktigt hur många där var i en.

Jag har gett upp potatis här eftersom vi har något i jorden som ger skorv på dem.

Kram!

Anjas Hill sa...

Härligt att se blommande julros som är i rabatten. Mina är i sin linda än./Anja

Malin sa...

Hoppas ni får det trevligt i Stockholm. Det är riktigt härligt när det man sått börjar att komma upp.
Kram

NinaH sa...

Åh! Blommar en julros redan hos di/er?! Härligt!
Vacker dekoration också!
Hoppas Stockholmsreans blev riktigt trevlig!

Anna-Paulina sa...

Kul att se hur långt våren hunnit nere i Skåne. Vårt land är så avlångt. Här utanför mitt fönster har jag ännu en två meters snöhög, och vi var ute på isen och pimplade i veckan =) Så något grönt i trädgården har vi inte än, men längtar. Ha det bra./ Anna-Paulina

Erika i Villa Lilja sa...

Ohh hoppas ni haft en härlig helg i Stockholm. Snart min tur att åka dit på gala. Ska bli så kul.
Fantastiskt med alla dina underbara bilder av knoppar lite här och var. Man börjar verkligen känna av våren på allvar nu. Har precis suttit och beställt lite plantor på nätet - sugen på mästarrabatten från ifjol.
Ha det bäst i vårsolen
Kram Erika