torsdag, april 21, 2011

Staket på G


En tjuvkik, det är i alla fall på gång.
Stolparna är i marken, brädor och armeringsjärn inköpta och väntar på att bli uppsågade.
Vår arbetsfördelning här hemma ser ut så här i påsk att Anders kommer vara hemma och sköta marktjänst medans jag är på mitt betalda arbete och tjänar storkovan (?). Jag hoppas på mycket sol och fint väder för då snickrar han staketet klart så jag kan ge mig på blommorna som ska ner i jorden där bak när jag är ledig, tror ni vi kan få barnen att laga maten till oss?
Det är så mycket man vill att man får passa på de stunder innan och efter jobb, igår var vi ute till klockan sju-åtta sen var fötterna kalla och man tappade skruvarna för finmotoriken funkade inte i kylan, vår ja men inte så varmt än.
I dag är jag ledig i förmiddag och tänkte ge mig ut igen så fort solen kommit över taket.
Inne i växthuset är det varmt och skönt, där sitter jag gärna en stund och njuter än har jag inte mycket som växer där men lite grönt finns. Jag har haft lite problem med dörren och en ruta har gått sönder i stormen men svärfar hjälpte mig så nu sitter lite plast som skydd t.v. och dörren funkar perfekt.
Mina blå tulpaner från Amsterdam ser ut att bli lika röda som vanligt, jag hoppas de slår ut nu i påsk sen brukar de stå länge.

Hoppas påsken blir så skön som ni bara kan önska er med sol och god mat, själv ska jag göra mitt bästa att ta vara på de stunder jag är ledig och med hjälp av familjen kommer det att bli en underbar påsk här med.

5 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Hoppas du får en fin påskhelg även om du jobbar.
Härliga Tulpaner!
Glad Påsk!

Marina sa...

Klart ni kan få barnen att laga mat. I en familj måste man ha teamwork och glada föräldrar (= föräldrar som fått vara i trädgården)gör livet lättare för barnen tror jag. Alla vinner!

Jag hoppas verkligen att solen skiner hela helgen och att du får bra tid i trädgården den tid du är hemma.
Här blir det kalas i kväll och resten av påsken blir lugn här hemma med ägg, sill o lax. Bara vi fyra, i all enkelhet. På annandagpåsk är det vår tur att gå bort på kalas. Många har vi som fyller år nu!

Ses vi på Blåkulla? Jag kommer först efter kalaset.

Kram!

Ninnis sa...

Trots jobb så hoppas jag att du får en skön helg och hinner njuta mellan skiften...=)

Glad Påsk !

Kram Ninni

Karin - Mina Rum sa...

Hoppas att du får en fin påsk, den tid du är ledig. Staketet ser jättebra ut, ska bli spännande att se när det är klart.

Ska din busk/trädpion också få öppna, gula blommor? I sådant fall har vi säkert köpt dem av samme man. Jag antar att den inte blommat ännu. Det brukar ju ta ett antal år!

Kram!

Anjas Hill sa...

Hejsan Millan!
Önskar dig underbara stunder i trädgården under påsken!/Anja