söndag, december 13, 2009

Tredje advent



Tredje advent och idag har det varit snö i luften och en å annan flinga har dalat ner så sakteligen..
Jag har jobbat hela helgen och då blir dagarna synnerligen korta.
Vi brukar ta fram en del julpynt redan vid lucia men så har det inte blivit i år, det är fortfarande bara "adventpyntet" som är framme med sina stakar och ljuslykor.



Årets julskiva hos oss är helt otippat EMD och särskilt deras version av Halleluja. Lyssna och njut.
Nu väntar en bra film och glögg och så åker nog pepparkakorna fram tillsammans med ädelosten.

Hoppas ni får en fortsatt skön söndag, lucia och tredje advent.

8 kommentarer:

gittan sa...

Det är en underbart vacker sång! Fast för mig är den vackrast när vår äldsta dotter sjunger den (såklart) som hon gjorde på sin morfars begravning. Ang. julpyntet så åker allt alltid fram till första advent här förutom julgranen då. Hoppas evckan blir angenäm / gittan

Karin - Mina Rum sa...

Håller med dig om att EMD:s skiva är oväntat bra. Jag blev förvånad över att den var så traditionell. Halleluja är fin och jag gillar att de sjunger "halleluja" på svenskt sätt och inte på engelska.
Ha en fin vecka! Kram...

Annika Christensen sa...

Ja tack snö vill vi ha i övermorgon helst.
Ha det gott
Annika

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Snö är även välkommen härnere hos mig. Förra jul blev det inte av med den varan och planerade bilder av ruinen i jul och snö aldrig blev av. Hoppas,hoppas,hoppas.
Kram, Petra B.

Camilla sa...

Haha, ja himmel vad ni skåningar verkar gilla snö!!
Alla på lillemans skola (föräldrarna) tjatar på om snön!
På nyheterna hörde jag att Österlen inte haft en vit jul på 14 år, så då kan jag ju faktiskt förstå det...
Jag har å andra sidan aldrig någonsin upplevt en grön jul, jul och speciellt nyårshelgen är helger då det brukar vara extra kallt, uppemot -30 är inte ovanligt i inlandet där min mamma och syster bor kvar!
Blir ingen grön jul i år heller då vi åker upp över ledigheten, så jag får väl hålla tummarna för er skull att ni får snö!

Jag hoppas dock på en extra tidig vår, som jag längtar!!!

Ha en skön vecka!
Kram till dig!

Marina sa...

Snö vill jag ha, blev itne mycket av de flingor som kom idag precis.

Fin gran!

Ha det bra!

Anders sa...

Vackert millan! Snöflingorna har dansat även här så att nu har vi ett snödjup på NÄSTAN 0,2 cm;)))!
Hoppas att du fick njuta av filmen och glöggen för fulla muggar!;))!/Anja

NinaH sa...

Vacker sång... som jag nu lyssnat till många fina versioner av under våra (musikskolans) julkonserter!;-) Gör den förstås inte sämre!;-)

Önskar dig & din familj en riktig fin jul!