tisdag, december 22, 2009

Inlägg nr 300

Jag trodde när jag startade bloggen att jag skulle skriva mycket mer om familjen, vänner och hem med inredning och mat och annat men det blev så här istället, nästan bara trädgård på vår, sommar och höst. Nu i vinter har jag väl inte varit så flitig att skriva och stundom knappt hunnit läsa hos er andra men så är det nog.
Tiden får prioriteras och då ligger familjen först när den är knapp sen när det står mellan tv-tittande och datorn på kvällen måste jag erkänna att jag har nog missat varenda serie i höst varken bonden, ensamma mamman eller ens Tinas cookalong har jag följt.

Annars är det långt mellan trädgårdsrundorna nu jag är förstås ute och tar in ved och kollar hundarna men den dära stunden när man bara finns i trädgården har det inte blivit tid till.
Indra vår tik har haft ett ryck med att gräva upp tre rabatter för mig i år igen trots att jag har satt för staket så som det ser ut nu så blir det ingen rabarber och ingen höstflox nästa år och jag har tur om den japanska klätterrosen överlever för den underminerade hon totalt så den hängde i luften och det räckte knappt med en säck jord att fylla igen det hålet.


Nåväl jag hade tänkt berätta att vi har varit ute och köpt våran gran, klätt den och tagit det sedvanliga fotot vid, den synnerligen smala, granen fast iår fick inte alla hundarna plats så det fick bli med bara Ozzy. Han får en att tänka på barnsången " valpen min tycker om att ha skoj, man får ha tålamod oj oj oj..." Fast på bilden är han söt och rar.




Tror jag ska ta och koka lite knäck nu, vi gjorde förra året med både kakao och pepparkakskryddor i och det blir nog det i år med och de vanliga förstås.

Hoppas ni får en skön kväll så här dan före dan före doppare dan.

10 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej!
Grattis till 300 inlägg...
Det var inte dåligt.
Jag har nog också missat allt på TV utom Idol. Bryr mig inte för det är mycket roligare med bloggen.
Det känns som om det var längesedan vi tog en sådan bild hemma hos oss.
Ha en riktigt skön JUL
Kram
Annika

Karin sa...

Grattis till de trehundra! :) Det är sällan det blir som man har tänkt sig men det är ju det som är en del av det roliga. Låter himla smaskigt med olika smaker på knäcken. Kanske något att testa! Ha en riktigt mysig jul!

Kram Karin

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

300 inlägg var inte lite.
TV tittandet inskränker sig för min del bara på deckare, dem tycker jag om, men så fort jag sätter mig lungt och stilla i soffan somnar jag in, ser bara början av alla filmer. Måste vara i rörelse hela tiden annars slocknar jag som ett ljus ;O)
Fin bild av dina kära barn!
Ha nu en riktig mysig och GOD JUL.
Kram, Petra B.

Karin - Mina Rum sa...

Så bra tajmat att pricka in 300 lagom till jul. Då får du fira dubbelt.
Hoppas att du får en riktigt fin jul och ta det lugnt på vägarna när du ska ut imorgon.
Julekramar!

gittan sa...

Grattis till dina 300! På tv är det inte mycket jag ser. Hell's kitchen försöker jag följa (om jag kommer ihåg det) och denna säsongen har vi varit flitiga idol-tittare men sen är det inget mer som lockat. Hoppas ni får en lugn, fin jul / kram gittan

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hihi, här är en till som prioriterar bloggandet framför tv-serier. :o)
♫•*¨*•.¸¸ GOD * JUL ¸¸.•*¨*•♫

önskar Lydia

Erika sa...

God jul i stugan till hela familjen!

Marina sa...

Tv´n slötittar jag mest på. Fokus är mer på datorn eller något annat läsbart.

Ha en god jul!

HelenJ sa...

Grattis till ditt bloggjubileum! Jag tänkte precis som du när jag började blogga - och precis som du blev det nästan bara trädgård för hela slanten. Men jag är nöjd ändå. =) (Jag har också jubileum nu - titta gärna in hos mig.)
Jag önskar dig en riktigt God Jul och hoppas du får massor med tid att umgås med familj och hundar.
Kram Helen

mitt gröna hjärta sa...

300 inlägg, det är inte dåligt!
Önskar dig en riktigt GOD JUL!
Jenny