lördag, december 19, 2009

Klart...... nästan i alla fall



Precis som jag hoppades på så skulle det inte vara uppdrag omöjligt att ordna allt, de flesta klappar ligger och väntar på att bli inslagna och de jag fuskade med att köpa på nätet ska ligga fint under granen lagom till julafton om bara posten sköter sin del.
Julkorten postades med vanligt frimärke så de ska ligga i var mans brevlåda innan jul det blev dock inga hemmagjorda iår, men visst är det väl tanken som räknas.

Man ska stressa lagom så nu är det bara maten och godiset kvar och kanske om jag springer på nåt litet till barnen.
Tomtarna får vi inte glömma men det är en hel dag i morgon med.

Ja sen har vi ju förstås födelsedag nästa måndag och det är inga vardagar mellan jul och det så vi ska försöka tänka ut något bra till Ville med, inte lätt att fylla 10 år den 28 december i år.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju bra! Nä, födelsedagar i juletid eller efter jul är inte lätt. Mellandottern fyller den 13:e januari och man får ju se till att skaffa födelsepresenten redan innan jul om man ska få tag i det man vill ha. Vi har dessutom min brorson på annandagen också. Här blir det innemys idag. Granen kommer nog in och sen ska den ju käs. Glögg och mandelmusslor med vispgrädde och hallonsylt till kvällen. En dag fylld av bara mys är det tänkt. i är ensamma hemma eftetrsom döttrarna "snöat in" på andra orter =) Ha det gott / gittan

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Bara tre dagar kvar till jul.
Otroligt. Här är vi också nästan klara. Önskar dig en mysig söndagkväll. Kram, Petra B.

Karin - Mina Rum sa...

Man får ta det med ro och försöka hinna det man kan. Det blir ju jul ändå, även om allt inte är helt fixat. Du verkar ändå ha läget under kontroll tycker jag.
Ha en fortsatt bra fjärde advent. Kram!

Anjas Hill sa...

Jådå! Jag vet "allt" om att ha födelsedagar både strax före och efter jul. Själv är jag en av dessa "olyckliga..." + några barn.
Men, du resonerar helt rätt! Själv är jag duktig på att tala om för andra hur de skall stressa ner medan jag själv....;))!Nej. Jag lever inte alltid som jag lär.../Anja

Marina sa...

Nu måste vi hålla tummarna för att snön ligger kvar över julafton!

Ha det bra!