söndag, december 27, 2009

Julefröjd



Fick dessa av min mamma som hon köpt i Rom i höstas, de är i tenn och ca två cm höga. Söta och försvinnande små.

Julen var lugn, vi firade som vi brukar med familjen från bådas håll här hemma.
Jultomten kom med bla en lampa som början på utebelysning i pergolan, det är något vi saknar att ha en riktig belysning på tomten och tänkte installera det i år både i pergolan där bak och på framsidan under en hängsälj.
Rean har jag med hunnit med och kunde fynda lite kläder till mig själv.

I dag ska vi fira Ville, som fyller 10 år imorgon, så steken är i ugnen, potatisen står och kokar på plattan och borden är dukade snart kommer alla och detta känns som en perfekt avslutning på julhelgen.

Hoppas ni alla har det bra!

7 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Vackra.. kul att ha något annorlunda.
Låter som en härlig avslutning på julen. Själv skall jag äta min grönkålpaj med rödkålsallad.
Ha en skön kväll
annika

Marina sa...

Rean har jag inte varit på ännu men flera av Oscars jeans är försmå så i morgon får vi nog ta en sväng.

Kul att få presenter som inte alla andra har.

Hoppas det blir bra firande för 10-åringen.

Ha sköna dagar!

Karin - Mina Rum sa...

Vilken söt liten familj. Jag letar varje år efter en fina och ovanliga små figurer till en krubba men jag hittar aldrig några som är tillräckligt bra. Jag får åka till Rom helt enkelt!
Ha en fortsatt fin ledighet och ett härligt firande av 10-åringen.
Kram!

mitt gröna hjärta sa...

God fortsättning! Hoppas du får några fler sköna lediga dagar. Här försvann all snö och idag har det varit sol och plusgrader så nu börjar man ju längta efter våren!!!
Jenny

Anonym sa...

Tack tack för en trevlig julafton och en trelvig 10 årsdags firande. Va roligt att krubban blev uppskattad jag kan ju ta upp beställning til nästa gång. Men MILLA var är alla dina fina tomtar?? Kram mamma

Erika sa...

Ny header, väldigt fin var den iaf.
De små figurerna ser verkligen försvinnande söta ut.

Living by Milla sa...

Hej Milla!
Sänder din bamsekram tillbaka till dig. Önskar dig allt gott 2010!

Varm kram camilla