söndag, december 06, 2009

Andra advent



Dagarna flyger iväg men så är det alltid när det närmar sig jul och vissa saker är självvalda, som igår när vi körde till Kosta.
Det var värt ett besök och jag vill gärna köra dit igen trots att vi inte hittade så många klappar. Det finns ett Andys lekland där man kunde lämna barn över 7 år själva så de hade buskul där medans vi gick och kollade kläder, glas och böcker.



Ville är duktig på att härma folk och dialekter och han har fastnat för Björn Ranelid och hans sätt att prata på så när vi upptäckte att Ranelid skulle dit för en stunds föreläsning och signering blev han glad att han kunde höra honom live.
Vet inte om Ranelid brukar göra så men han hade en lång utläggning för Ville om hans världens vackraste namn (William) och hur han skulle skriva världens vackraste W.

Nu går jag in i en ganska hektisk vecka men det ska nog gå bra bara jag inte glömmer bort att njuta av de stunder det är lugnt.

3 kommentarer:

Marina sa...

Va kul för Wille!

Ny header ser jag - fin!

Ja, det gäller att leta små stunder av lugn då man kan njuta.

Ha det bra!

NinaH sa...

Trevlig "utflykt" ni haft! Hm., hm, hm... Jag har ärligt talat lite svårt för BR - både som författare & som person.... Men jag förstår Willes intresse för hans röst & talsätt. Kan nog vara intressant att försöka härma!;-) (Vår son härmade under många år Jaques Werup!;-) Jag älskar JW som författare - sonen var bara intresserad av honom av "roll-skäl"!;-)...)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så fin din header blev.
Kan tror att sonen blev glad ;O)
Ha en rolig "hektisk" vecka !!!
Hälsningar, Petra B.