torsdag, december 17, 2009

Än är det gott om tid...



Jag är en lugn och sansad person och för det mesta är det bra men nu tror jag att jag skulle behöva en spark där bak så jag kommer igång.

Jag har de flesta klappar kvar att köpa, jag har varken köpt, gjort, skrivit eller postat några julkort, jag har inte heller börjat skriva inköpslistan till julmaten eller planerat julgodiset som vi brukar göra och vi har fortfarande inte mer än två små små tomtar framme. Än.

Men å andra sidan har vi väldigt mysigt och lugnt här på kvällarna, igår tittade vi på Mamma Mia, sjöng och drack glögg med pepparkakor, vi har tända ljus och en varm brasa i kaminen, snö och blöta hundar och så har jag hoppet kvar att vi ska hinna allt i sakta mak nästa vecka när jag har semester.

Eller vad tror ni?

Ps på vissa ställen där det står jag ska ni läsa vi för vi är fler i familjen...;)

6 kommentarer:

Marina sa...

Hm, kanske dags att öka farten lite lite för att ni ska kunna ha en lugn vecka även nästa vecka??? Stressa ska man absolut inte göra. Finns inget som förtar julstämnignen så som stress tycker jag.
I helgen blir det nog lite julgodisverkstad här. Så är planerna i alla fall.

Ha det bra i snön!

Madicken sa...

Hejsan!

Ja, spark i baken då... ;O)
Fast man får inte undervärdera vikten av vila och frid! En lagom kombination är nog bäst! Lycka till med inköpen och julstöket!

Kramis!

Mittljuvaskafferi sa...

Det är väl skönt när man kan ta det lugnt..Du hinner nog ändå ;) annars blir det jul ändå =0)
God jul på dig!
Birgitta

gittan sa...

Jag skickar dig en vänskaplig spark och hoppas att övriga familjen hjälper till med det som ska hinnas med. Julkorten, jag förstår inte vad som flugit i mig, de ligger här vid datorn men lusten att ta itu med dem vill inte infinna sig. Jaja, det blir väl s´gjort så smånignom. Du ser det är fler som behöver en spark ibland =)

Annika Christensen sa...

Här är det också lugnt måste jag säga. Jag vill bara njuta inte stressa omkring. Vi har inte det där med julklappar så det gör allt mycket lättare.
Vi göer varandra något vi behöver när vi behöver det.
Ha det gott
Annika

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

I Tyskland och Österrike kallar vi Advent för "den stilla tiden".
Ni gör rätt med song och lek och vila. Stress är inte en ingrediens som ska ingår i Advent. Klappar, okay för barnen men om klapparna våre det viktigaste med julen så vill jag gärna skippa julen.
Eran sätt att fira Advent tilltalar mig verkligen och jag är helt övertygat att ni kommer att ha en alldeles underbar utvilad jul, med allt som behövs. Lite bak, lite klappar och mycket tid för varandra.
Julkram, Petra B.