måndag, december 07, 2009

Min lilla gran...

Jag är nu en officiell användare av plastgran.



Jag ville ha en gran utanför dörren, men helst slippa betala för den (snål eller ekonomisk) när jag tjuvlyssnade på en konversation mellan Kattis och hennes make där han berättade om deras plastgran som han kämpade förtvivlat på att bli av med men ingen ville ha.
Och genast började Hasse Anderssons julsång ringa i mitt öra " lilla gran du är så fin, du doftar gott av (plast), vill ingen ha dig får jag väl ta dig som rövat bort dig från (affären) din..."
Sagt och gjort jag har varit ute och köpt en ljusslinga så nu ska den lysa upp vintermörkret här för oss.

Tack till Kattis och Robban för det!



Man ser nästan inte att den är av plast.

5 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Utomhus kan det ju faktiskt gå ann med en plastgran men inne vill man gärna ha den där go´a doften. Har själv köpt en ljusslinga att sätt runt förstukvisten. Tänkte först köpa en med "granris" men det fanns inte rätt längd så det blir till att hämta eget ris istället. Egentligen finare, men inte lika smidigt.
Kram Karin
PS. Visste inte att Hasse A hade spelat in Evert Taubes gamla granvisa.

Marina sa...

Ja, ute kan den kanske duga. Ser ju bra ut på bild i alla fall.

Ha det bra!

Annika Christensen sa...

Nej på bild syns det iallafall inte och du slipper all ohyra som finns i granar.
Ha det gott
Annika

Kattis sa...

Värmer i mitt hjärta då jag kan hjälpa mina vänner ;))

Anjas Hill sa...

Millan! Både snyggt och (miljö)smart!/ANja