onsdag, januari 21, 2009

Sov du lilla...



Idag är det vinter här igen
Imorse när jag var ute för att hämta in ved tog jag med kameran och hittade denna lilla vide som ville komma fram.



Frosten ser ut som taggar på jordgubbsbladen



När jag skulle lägga in bilderna i datorn upptäckte jag solen som Marina skrev om igår, Matilda hade med fotat den.





Hon (Marina) skrev även om trädgårdens som inte är i sin bästa skrud just nu och jag kan inte annat än hålla med, det som är visset och kvar i rabatten ser heldött ut och tillsammans med övergivna plastbollar och ner blåsta vattenkannor ser det inte så muntert ut.
Gräsmattan blir helt kal där hundarna leker och den ena har en ide om att man kan gräva fritt i rabatterna när det har frusit.
Inte alls roligt för det är en hel del arbete att fylla igen när våren kommer.
Någon som har bra knep mot sådant, vi har provat att sätta upp provisoriska staket med de är just provisoriska och håller dåligt mot väder o vind.

Men jag längtar till att man kan ut och gräva igen, vi ska om allt går som vi vill bygga en friggebod att använda som gäst/extra-rum för barn och vänner att sova över i.
Runt den ska det såklart komma en terrass och mer rabatter som i sin tur ska gå ihop med den "nygamla" som jag grävde ut vid tunnan och.....
Ja sen vet jag inte riktigt än men som sagt jag längtar tills det blir av att vi kan börja sätta spaden i marken.

7 kommentarer:

Min Gröna Täppa sa...

Åh så härligt med videkissar, det är verkligen vår för mig! Jag längtar också ut, har mängder med planer för trädgården, det är bara tiden som ska finnas också!

Ha det gott

Marina sa...

Videkissar är så fina! Har inga här hemma tyvärr.
Tänk att man blir så glad över lilla solen att mna tar fram kameran. Idag syns swn inte så mycket så nu njuter jag av mina soliga tulpanbilder från i går.
Planer är kul! Men visst blir amn otålig nu. Jag läste dagboken från förra året och då fattade jag att det går verkligen fort. Visserligen var våren tidig förra åren men kanske den är det i år också det vet vi ju inte ännu. Den 20/2 dammsög jag uterummet och bar ner dynorna dit. Rensade första rabatten och grävde ny gjorde jag också i feb-mars.
Idag bekymrar jag mig dock inte så mycket för vädret och sånt, mer för Ronja som haltar. Jag blir alltid så orolig då att det ska vara något allvarligt. Hoppas det halta försvinner fort igen.
Ha det så bra!

Jenny sa...

Vilka fina bilder, du är så duktig. Idag mår jag bra, typiskt då kunde man ju jobbat. Hur är det med er sjukstuga??Kram Jenny

Erika sa...

Jag börjar tom tvivla om nånting överhuvudtaget har överlevt ser det ser helt visset ut.

Friggebod har vi byggt och det finns ett inlägg om det hos mig. Vi använde mycket material från vårt gamla garage så mått och hållbarhet är väldigt höfftat men lite bilder finns iaf.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Oj vad kul att läsa om kommande trädgårdsprojekt...det kliar intill i mina snickar-gener nu.
Har ny blog, Kram, Petra

Lily of the valley sa...

Det är så fint med vide :D

Härliga bilder du tagit!

Har en liten sak till dig :D

Ha en skön helg
Kram Lily

NinaH sa...

Ja oh vad det kliar i fingrarna nu att få ge sig ut & gräva, rensa, plantera, spika, stenlägga & allt annat man har i tankarna! Spring, come!
Gulligt med videkissen! Och vackert med jordgubbsbladet kött i frost! På bild alltså!;-)