lördag, januari 17, 2009

Fynd



Jag är en sådan person som kan gå i gång på utförsäljningar i allmänhet och rea i synnerhet, kan man fynda och handla billigare än billigt så är det bra.
Nu är det slutet på den berömda REAN och det innebär halva reapriset så ett par gardiner i ordinariepris 349 kr köpte jag för 64 kr på Åhlens igår och matchande kuddar för 58 kr på hemtex resp 50 kr på jysk.




Jag vill byta accentfärg till mörklila/plommon färg här och detta är en bra början, den kudde som ser blå ut är lika mörklila som den i sammet men blixten gjorde den blekare.



Ser det inte gott ut?
Smoothies av hallon och vaniljyoughurt, ett utmärkt sätt att börja dagen med eller som mellanmål.
Jag hade en mixer som har stått i skåpet nåt år utan att bli så flitigt använd som den hade förtjänat men när jag åt frukost hos Jenny härom dagen bjöd hon på detta så nu äntligen får den gå varm.

6 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Jag gillar också att fynda :D
Snygga färger, kuddfärgen(om det nu hade varit i den färgen) passar bra till det andra! Gillar sammet och att blanda olika strukturer:D
Ha en skön lördag
Kram Lily

Marina sa...

Smothie har vi faktiskt ganska ofta till helgfrukosten. Vaniljyoghurt som bas (1 paket till oss fyra) och sen en banan, en halv honungsmelon och hallon, blåbär eller jordgubbar. Lite lime och ett par msk flytande honung brukar vi också ha i.
Nu har jag glömt vad ni har för färg på väggarna? Så snyggt det ser ut med den mörka lila. jag blev jättesugen på den färgen nu i vårt tv-rum. Som accent alltså.

Trevlig helg! Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Ville så gärna suger på den där hallon-rosa-färgade smoothien...Önskar dig en underbar helg!!!!
Kram Petra

Erika sa...

Mmmm smoothiesar, tyvär är jag av den vekar sorten och kan inte sätta i mig hur mycket mjölkprodukter som helst.

de små glasen var som pricken över i till dina hallon smothiesar.

NinaH sa...

Grattis till rea-fynden. Lila är fint.
Smoothies låter gott. Mixern går i & för sig varm här- fast med F vid "mixer-rodret" då! Blir oftast bortglömd av mig!;-) Men Smoothien ska jag prova!

Malin - I min trädgård sa...

Ja det är svårt att låta bli att köpa lite fröer, det är ju så billigt :D!

Mums vilken smarrig smoothie!

Kram M