måndag, januari 26, 2009

Glädjeämnen


När jag ändå var inne på detta här med längtan i förra inlägget måste jag väl berätta att vi lyckades få tag i biljetter till Springsteen den 4 juni.
Eller ja vi och vi, det var vår käre granne på andra sidan häcken som fixade dom.
Det var med dom som vi åkte den 4 juli förra året till Göteborg och upplevde konserten som fick mej på fall.
Ska bli spännande att se om han, The Boss, kan leva upp till förväntan denna gången.



Glad blev jag igår när jag var ute och kollade läget i trädgården och under löven hittade jag dessa knoppar, först julrosen som blommar här hos mej så jag blev mäkta stolt och la tillbaka löven igen efter jag fotat så de inte fryser utan får sin tid på sig att mogna.

Glädjande och inspirerade var det med att komma till Viktorias underbara hus och träffa andra trädgårdsintresserade, ska bli kul att träffas igen.

8 kommentarer:

Madicken sa...

Ohhh, vad roligt att du fick biljetter till Bossen och att det knoppas i din trädgård!

Tack för igår! Jätteroligt att du kom!

Kramis!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Millan, jag kan förstå hur kul ni har haft!
Fint när bloggarna få levande ansikten ;O)
Kram, Petra

Marina sa...

Grattis till biljetterna! Avundas er kan jag säga.
Så roligt med julrosorna. Jag älskar den blomman.
Ha det bra i jobbeveckan. Ses i kväll!

Erika sa...

Mmmm 4 juli....ojojoj va lyckig jag var....Känslan när första tonerna till Born in the USA....hmmm kan leva länge på det. Lyckans dig som skall gå igen.

Mittljuvaskafferi sa...

Hejsan ! vilka underbara bilder, jag var också ute och kikade i trädgården men det var inte så mycket som hade kommit upp, men jag bor ju högre upp också.men min julros lever, så den blommar.
Kram!
Birgitta

NinaH sa...

Tre goda ting då- The Boss, Julrosen & Madickenbesöket! Vårglädje hos Millan! Grattis till glädjeämnena!;-)

Lily of the valley sa...

Wow! Vilken tur att ni fick biljetter! De tog ju slut ganska snabbt!
Så glad man blir av knopparna! Nu är vi på rätt väg :D
Ska bli spännande att läsa om trädgårdsföreningen som du besökte.
Ha de gott
Kram Lily

Monkan sa...

Åh Springsteen, vad underbart. Och vad trevligt med lite fynd i trädgården, då kanske våren är på väg snart...? :-)

En helg på Mallorca dessutom, det låter ju väldigt trevligt!

Min tygtavla är en 1x1 meter stor målarduk/ram som jag köpt på Mique för några år sen. Jag bara spänner över tyg och häftar på baksidan. Sen i höstas ser den ut så här. Jag har funderat på att göra några mindre också, kanske då med "riktig" ram.