lördag, januari 24, 2009

Jag längtar




Jag beställde böcker i början av veckan och nu när de äntligen har kommit blev jag sittandes igår kväll och längtade.....
Till det är dax att starta med trädgården på riktigt och det är dax att starta bygget av en friggebod.
Vi hittade en bra ritning i boken som vi nog kommer att använda av oss av, med viss justering förstås så det passar in för våra behov.




Vi har bokat en weekendresa till Mallorca i maj, jag och Anders med våra goda grannar i nästan fyra dagar.
Det är första gången vi ska resa utan barnen och på något vis känns det väldigt skönt och jag längtar....
Till vi kan sitta på en restaurang och njuta av den spanska maten i ett lagom varmt Magaluf (ca 20-25 grader i maj)



Men detta ligger långt fram i tiden, känns det som, och något betydligt närmare ligger imorgon när vi ska på trädgårdsföreningsträff till Viktoria som har bloggen Madickens värld och jag tycker det ska bli så kul och spännande att träffa alla som ska dit.

Sen för allt i världen får man inte längta så mycket att man glömmer krama barnen idag och njuta av en ledig lördag!

10 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Åhh jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dina hundar.
Har haft st: bernards.. och just nu har jag en Berner Sennen och en Labbe.
Jag älskar dessa bjässehundar.
Linda

Marina sa...

Visst är det alltid en balansgång mellan att längta och njuta här o nu. Den där resan skulle jag också gärna göra men med barnen helst. Fyra dagar skulle vara lagom för mig som är så hemmakär.
Får jag låna "den lilla gröna"? Sen när du är klar alltså.
Ses i morgon.

Susanne Lindén sa...

Det låter skönt med en resa till Mallorca! Tiden går ju så fort! Rätt som det är, så är det dags att åka.
Ha det bra!

Annika Christensen sa...

Vad ´kul att se att du köpt boken.
Hoppas att du kommer att gilla den.
Själv tycker jag att Eva skirver så bra. Det blir liksom lite lättare med trädgårdsbestyren.
Lycka till.
Mallorca är faktiskt mitt favoritställe. Har varit där många gånger. Hittade en strand sista vi var där som vi ensamma på.
God mat och mycket fint att titta på.
Ha det gott
Annika

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Visst är det härligt att ha nåt att drömma om!
Och glädjen innan ni reser är lika värdeful än själva semestern. Spännande att läser om den andra drömmen.....friggeboden som skall snickras....det låter mitt lilla snickarhjärtat slå ännu hårdare ;O)
Kram och trevlig söndag, Petra

Erika sa...

Jag var på trädgårdsfet i veckan, var så härligt att höra alla bubbla av planer och längtan på våren.

Jag suger fortfarande på förra och förr förra vårens resa till varmar ställen....mmmmm solstol o värme.

Erika sa...

Hej hej! Finns en liten sak till er hos mig! Trevlig söndag!

Jenny sa...

Jag längtar oxå, ska bli såååå kul.
Tack för igår, impad av hur många låttexter du kan:-))Hoppas ni hade en trevlig dag idag, hörs imorgon . Kram Jenny

Lily of the valley sa...

De böckerna skulle jag vilja ha!
Jag har inte haft nöjet att bläddra i Annikas fina bok, jag kanske får...

Mallorca har jag aldrig besökt men jag skulle tänka mig att åka dit! Verkar vara mycket vackert, mycket att se!

Trädgårdsföreningen tycker jag låter jättekul!

Ha de gott
Kram Lily

NinaH sa...

Fniss... Du följer visst min son?!= när han showade på Rhodos var du där & nästa säsong är han på Mallorca!;-) Fast inte i Magaluf...;-)
Antar att ni haft det underbart idag?! Nästa gång så...!!!;-)
Ser trevligt ut med t-böckerna!
Trevliga kvällar med dem framöver!;-)