fredag, januari 09, 2009

Hejdå tomten




Igår åkte all julpynt ut utom någon adventsljusstake i fönstret och allt står i olika lådor i ute rummet och väntar på att sorteras för att sen åka upp på vinden.
Det där med sortering är inget säkert kort för risken är stor att det åker upp på vinden som det är och vi får kasta trasiga ljusslingor och skavda tomtar nästa jul istället.
Skulle önska mej ett bättre ordningssinne så man hade en adventslåda och en julgranslåda osv, vi har full anarki bland vårt pynt och allt ligger huller om buller i alldeles för många lådor.



Inte blev det fint väder med blå himmel som jag spådde igår utan det blev blåsigt och molnigt och enstaka snöflingor dalade ner och tydligen är det så det ska vara nu i några dagar.
Det är Rocco som sitter och väntar på att bli insläppt, på bilden, med snöflingor som smälter i pälsen (märks det att jag bor i Skåne där det knappt aldrig snöar så dessa små vattniga fotograferas och räknas till snö...=)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ahr en jullåda och en kasse för julgranssakerna men mer sortering än så blir det inte. I år fick jag köra och köpa lampor till granslingarn mitt under pågående julgranskldäning. Dåligt! Annars är jag egentlgien bra på att ha ordning och jag gillar att sortera, men ibland brister man så klart.
Fina Rocco! Visst vill man fota den lilla snön som kommer här där den itne är allt för vanlig. Ut med kameran direkt! Ha en bra helg! /Marina

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Oj vad Rocco är fin !!!!!
Är han redan "gift" med en hundflicka eller kan jag i min Kennyas namn fria?
Sitter just nu på jobbet och unna mig en liten paus....kunde inte låta bli att kika in i bloggen.
Haj köpt en Mini-PC för att jag redan hade mobilt bredband sen länge. Nu har jag en liten rackare på ett kilo men med stor batteri och hårddisk.
Tänker bloggar när andra tar sin rökpaus eller kaffefika.
Få se.
Kram, Petra

♥Min Eden♥ sa...

Hej På dig!
Jag tänkte samla ihop några bilder på hur ett planteringsbord kan se ut...
Har du något emot att jag lånar bilden du har på din blogg:

http://valkommentillmillan.blogspot.com/2008_05_01_archive.html

...om jag lovar att nämna din blogg, och länka till den? Jag tar inte illa upp om du inte vill vara med, men jag vore glad om du meddelade mig även om du inte vill vara med.
Kram Nina

Erika sa...

Blöta husdjur är inte en hit, mina katter tycker det är så gosigt att liga i sängen spec när de är blöta o kalla. Gillar dina hundar snön annars lr är den bara konstig? Jätte roligt att du vill följa vårt bygge. Jag följer dig med bloglovin!

Tulipa sa...

hej!
Vad är det för ras på hundarna?
De ser jättestora ut, men otroligt fina!
Vilka hundögon!!!
Jag önskar också att jag hade bättre ordningssinne, har liksom inte tid...skyller väl kanske på det!
Ha en skön helg!
Kram Tulipa

Gunilla sa...

Hej

Vilken fin tomte jag tror att jag har någon liknande för jag känner igen näsan . Den är tova
Hunden är väl för gosig, vilken ras är det? Får jag lägga till din blogg hos mig? Säg till om du inte vill.
Ha en bra kväll
Gunilla

Monkan sa...

Hej, tack för kommentaren, vad kul att du hittat till min blogg. Det är helt ok att smygläsa :-) fast klart roligast när någon lämnar kommentar så klart, men man kan ju inte hinna med att skriva i alla bloggar man besöker (fast jag försöker...). Men nu vet jag att du kikar in ibland, jättekul, du är så välkommen :-)

Julgrejer... men kan det inte vara spännande att inte veta riktigt vad som finns i lådorna dä uppe på vinden, då kan det ju bli fullt med överraskningar. Bara ni inte går och köper saker för att ni inte hittar de gamla grejerna… Tappa inte bort den fina tomten bara! Nu (äntligen) börjar jag också tröttna, julen åker nog ner i förrådet i helgen.

Nu har jag kikat på dina jul- och pysselgrejer, så klart :-) Det där med att skriva jul med metalltråd var snyggt, det ska jag lägga på minnet till nästa jul, och dina konservburkar som blev blomkrukor är ursnygga.

Lär dig inte Photoshop! ;-) Då blir du helt fast. :-) För det är så kul!!!

Men om du trots allt ska (ja klart du ska!) så kan jag tipsa om ett par ställen där man kan lära sig massor. Moderskeppet har massssor med tips om Photoshop, inklusive en gratis kurs i grunderna, består av olika instruktionsvideos. Moderskeppet gäller "stora" Photoshop, om det är Elements du har så hittar du tipsen på Bildbehandla.se (ingen fullständig grundkurs, men Elements är ju lite enklare). Sen finns ju en massa bra tidningar också :-))

Lily of the valley sa...

Jag har börjat lägga pynt i papperskassar, en kasse till granen, en till köket etc. men för det betyder det inte att jag har fullständig koll och ordning ;-D
Åh, vilken sötnos Rocco är! Jag saknar min hund något enormt! Det är ett år sedan på måndag som han försvann till hundhimlen! Jag skulle inte klara mig utan hund eller katt! Det är guld värt att ha dem i sitt liv :D
Ha en skön helg även om du jobbar
Många kramar från Lily

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!
Tack för att jag får låna din bild!
Ha det gött :)

Britt sa...

Ja jag kan bar hålla med skulle behöva bättre ordning i mina jul lådor men icke sa nicke det åker ner lite här och där.//Britt

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Oh, vilken underbar vovve. Så snälla ögon :)God fortsättning på det nya året :) vänligen Johanna

NinaH sa...

Här åkte julsakerna ut igår kväll & idag! Känns skööönt!
Jag måste generat berätta: jag förvarar julsakerna uppdelade i separata småkartonger som sen samlas i stor kartong... och nu parkeras varenda enskild grankula osv där! Men du- det har inte alltid varit så!;-) Vi hade också en period då tiden bara inte räckte till något!;-).... Var sak har sin tid!
Rocco är så ur-gullig när han tittar mot oss med sin sorgsna blick!!!