söndag, januari 04, 2009

Nästan som vanligt igen




Imorgon börjar jag jobba igen och på torsdag börjar vårterminen i skolan sen blir allt som vanligt igen, och om man tänker efter är det inte så dumt.
Det där med fasta rutiner, läxläsning och för min del långa och snabba promenader är ganska skönt för att sen när helgen kommer och om man har turen att vara ledig (som jag är fem av åtta helger) så kan man umgås med sina nära och kära.

Jag har börjat att så sakteligen skriva in vårens aktiviteter och scheman i den nya kalendern, vi lägger in om semester redan i februari så snart är det dax att planera den så smått men innan dess är det en lång härlig vår.
Huvudet är fullt av idéer som jag hoppas kunna förverkliga och då helst redan under våren så vi kan njuta av dom för fullt i sommar, men mer om det senare.

Nu är det januari 2009 och min julsemester är slut och jag har inte slängt ut granen än men det lär inte dröja länge innan det barrande trädet försvinner härifrån och med den alla tomtar, ljusstakarna får däremot stå kvar ett tag till för det blir så mörkt när man tagit ner dom.

5 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Millan, jag har redan tjuvstartad arbetsåret i fredags, och så fick jag jobba hela lördagen (ovanligt för min del)
Håller med dig att ljusstakarna få stå kvar ett bra tag till.
Ha det gott, Petra

NinaH sa...

Känner lika! Nu är siktet verkligen inriktat framåt & helgdagarna helt klart passé i tankarna inkl. gran mm... Fast vi har också vår kvar... några dagar till i alla fall... Men man längtar efter rutiner, vardagslunk... och förstår också till nya upplevleser- i trädgård med mera, med mera! Må dom bli många!!

Anonym sa...

Jag längtar inte efter det där med alla rutiner och läxläsning. Tycker det är så skönt att ha alla hemma och ta dagen som den kommer. Men vare sig jag vill eller ej så kommer kalandern vara full av träningstider, matcher, tävlingar och jobbtider och det är bara att acceptera det. Snart är det sportlov, det går så fort!
Det jag ser fram emot är så klart vårväxterna (sitter just nu och kollar listorna vi beställer från; krokusar, pärlhyacinter.....), semlor, tulpanbuketter, snö och ljuset som kommer så småningom.
Granen åker innan torsdag. Den barrar!
Visst vill man gärna förverkliga trädgårdsplanerna redan på våren för att hinna njuta av dem. Det är också då jag har som mest energi. Som en kalv på grönbete!
Sommarsemestern känns långt borta. Jag vet ju itne ens om jag har något jobb att ta semester från. Den tiden den sorgen, gör ingen skillnad ändå om jga oroar mi eller ej. Jag får inte nytt/behålla jobb för det menar jag.
Ha en bra dag!/Marina

Susanne Lindén sa...

Jättefint "frostigt" kort på dina Alunblad! Håller med dig om att det skall bli skönt med den "Gamla vardagslunken". Själv arbetar jag inom vården och har inte haft så lång ledighet...men det vet man ju långt i förväg hur schemat ser ut och är inställd på det. Ser också fram emot att planera för vår och sommar med trädgårdsland, växthus mm. Idag tänkte jag beskära min vinranka i växthuset.
Ha en bra dag!

Lily of the valley sa...

Det är skönt med rutiner! Fast det vore kul med avbrott lite oftare i vardagen! Snart är det påsk, och tiden vi har framför oss är underbar, längtar....
Jag har inget emot det!
Det är bara roligt att vi inspirerar varandra :D
Kram Lily