måndag, november 01, 2010

Vintervila



Det är dax att säga tack o hej till trädgården för denna säsongen nu känns det som. Jag vet att det finns mycket fint kvar där ute men det är så kallt att gå ut och jag blir så blöt om knä och fingrar när jag ligger och rensar i rabatten och huva det är inte min ute-tid just nu det är ju så skönt att vara inne och pyssla med tända ljus och fyr i brasan.
Jag borde gå ut och i alla fall räfsa ner löven i rabatterna så de gör lite nytta där men det blir inte idag kanske i morgon eller i övermorgon eller till helgen.




Jag gillar hösten med sina mustiga färger och fuktiga doft, den är vacker och skön på sitt sätt men jag älskar det helst inifrån och står och tittar ut på den, eller möjligen när man går hundpromenaderna i snabb takt.

Annars börjar jag planera för vår födelsedagsfirande nu i mitten av november, vi är tre i familjen som fyller år nu och i år slår vi hop kalasen till en lördagkväll med god mat och underbart sällskap.

Sen står julen för dörren, det var någon som påminde om att julen är en vecka längre än vanligt iom att det är första advent redan i november och fjärde veckan innan julafton, då får man njuta länge av den i år.

Nu är det lovvecka här, jag har tagit ledigt några dagar för att kunna vara hemma med familjen men idag är det jobb och jag ska börja en utbildning i taktilmassage, det ska bli kul och jag hoppas ha användning för det i arbetet. Jag har några frivilliga försökskaniner här i familjen som gärna ställer upp när jag behöver öva.

Hoppas ni får en skön vecka!

8 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Ja nu är det verkligen höst. Jag gilalr också hösten, speciellt när det är vindstilla, klarblå himmel, lite kyligt och sol, mmm...

Vi har haft vår födelsedagsmånad nu - det var oktober. Då firade vi ordentligt till höger och vänster, och dessutom fyllde vi på med en födelsedag till då min bror fick en liten son också.

Hopaps du har sköna dagar, om än inomhus ;-).

Kram M

Anonym sa...

Så skönt att du får lite lovledigt du med. Jag gör som du och njuter helst av den vackra hösten från insidan av huset, därav mina strategiskt planterade växter med vacker höstfärg. Hade trott att minstingen och jag skulle åka till ishallen idag men där fick jag tji =( Det blir bakning för min del istället eftersom hon flydde fältet på egen hand. Fast jag bakar gärna om inte annat för att det doftar (och smakar) så gott i hela huset sen. Hoppas du får en fin vecka men lite solsken / gittan

Möllebacken sa...

Jag höststädar för fullt nu ska flytta några växter och sätta vårlökar. Sen är det den sedvanliga lövräfsningen. Men sen sitter jag också gärna och myser inne med ljus och kikar ut.
Skönt med lite lov.
ha det så gott på din ledighet.
Kram Pella

Karin - Mina Rum sa...

Oj, oj! Här har det hänt grejer. Vad fint du har fått på bloggen.
Nej, inte är man så jättesugen på att vara ute och jobba, även om det varit ganska varmt de senaste dagarna.
Födelsedagarna har klumpat sig i början av november i min familj. En hel drös med skorpioner, med andra ord.
Ha en bra vecka. Kram!

Marina sa...

Ja, nu har ni alla era födelsedagar på rad nästan. Smart att slå ihop, det gör maken och jag också numera även att det är 1,5 månad emellan oss.

Taktilmassage har jag fått några gånger när några på jobbet utbildade sig. Skönt!

Jag ahr bara i morgon kvar sen har jga lov. Får se vad vi tar oss för, inga planer direkt, bara göra det vi känner för.

Kram och ha en bra dag i morgon!

Anjas Hill sa...

Hejsan Millan!

Det går bara att instämma om de vackra höstfärgerna och dofterna.
Dock är jag gärna ut om det bara inte blåser och regnar som det gör idag. /Anja

Mia sa...

Lycka till på kursen, jag har själv gått en intrudutionskurs i taktil massage för några år sedan, verkligen användbart....mina familjemedlemmar fick också vara "kaniner".
Hos mig är det en riktig innesittardag idag med regn och blåst utomhus!
Mia

Gela sa...

Hej, hittade in hit nyss kommer gärna igen. Hoppas du får en fin kväll/Gela