tisdag, november 09, 2010

grå grå himlar och vatten....



Idag är det riktigt grått och trist, längtar till nåt annat men nu är det vintern som står på tur och jag vet inte om det är ett bättre alternativ just nu. De lovade snökaos på TVn till idag och eftersom jag ska koppla på släpet och köra till Ikea Malmö så är jag ändå glad att det bara regnar.
Det är garderobsdagar där och det behöver vi, dock inte förrän om nån månad men jag är så pass ekonomisk (snål?) att jag köper det nu när jag kan spara ca 600 kr.
Det är den äldsta och yngsta av barnen som ska byta rum och det innebär omtapetsering och målning och lite inköp innan det blir klart förhoppningsvis innan jul.

Det började med att vi skulle måla taket och isolera golvet och slutade med att vi la in nytt golv och målade väggarna med, det blev som nytt.
Så vårt uterum har blivit ett rum nu och är klart att börja användas.
Jag har satt in taklöksträdet och pelargonerna där de kan inte stå i växthuset för det är för kallt men jag är inte helt säker på att de trivs där inne heller, vi får se.




Jag har en elev på jobbet och meningen är väl att jag ska lära henne allt jag kan om yrket men i detta fallet lär även hon mig en del, bla har jag försökt sticka och det blev en mobilväska.
Lagom stort och svårt.
Med tanke på att det var ganska så många år sedan jag gjorde det sist är jag nöjd och nu ska jag ge mig på att sticka i ull och sen tvätta och tumla det så det blir tovat. Familjens reaktion när jag satt här i soffan med sticket var att "nää, har du blivit så gammal nu?"


 Ha det gott!

3 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Hallo där! Med BÅDE växthus OCH uterum skulle inte jag längta någon annanstans...;))!/Anja

Malin sa...

Mobil väskan blev ju superfin. Jag kan inte sticka överhuvud taget..
Kram

Gunilla sa...

Toppen med varmbonat uterum, det är vi pågång med ochså.
Byter till treglasfönster i uterummet.

Jag längtar till det blir klart för då kan jag placera in växterna där.För vinterförvaring.

Superfin mobilväska.

ha en fin tur till Ikea.

Kram/Gunilla