måndag, november 15, 2010

Lugnet för jul



Varje dag ovan jord är en bra dag!
Så sa Olof Röhlander till oss när vi var och lyssnade på honom och hans föreläsning om att "det blir alltid som man tänkt sig", kan man leva så får man nog ut mer av livet än när man hänger upp sig på en massa smått.
Han pratade om att man ska leva nu och framåt och han gav oss många skratt, precis vad man behöver en novembereftermiddag när regnet öser ner.
Det hela slutade med att vi skulle bryta blyertspennor med pekfingret för om man tror på sig själv så kan man, det är när man tvivlar som det gör ont och inte går.
Allt var sant och nu bryter vi pennor här hemma på löpande band.

Annars har vi firat Matilda på hennes 16-års dag med släkt och vänner, farsdag var lugn och skön och idag fyller Anders år, meningen var att vi skulle på Hälsa och helhet och bada japanskpool och jacuzzi på takterassen där men Ville har fått lunginflammation så det blir räkor och cider istället här hemma, inte dumt det heller.




Jag plockade smågranar när jag var i de Småländska skogarna under lovet och de flesta ska min mor och dotter ha att pyssla med men en satte jag här utanför i kruka. Tillsammans med tall och ljung får det bli början på julpyntet där ute.

Nu är det lugnt några veckor innan det blir advent och jag börjar så smått få lite julinspiration och är sugen på pyssel och julbak.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars Ville.Hoppas han kryar på sig snart.
Grattis till Anders! Ni har fullt upp nu.
Det är alltid intressant med föreläsare som berör och det låter klokt, att det blir som man tänkt. Det var ju lite det Egon ROmmedal var inne på. Vi kan styra våra tankar och vi kan visst påverka OCH förändra andra genom vårt eget betéende. Spännande!
Små granar ska jag ha tag i. Ska göra mig till brottsling en eftermiddag och hämta hem några från en skog någonstans.
Jag känner också att julen, eller först advent, närmar sig. Helgen som gick gjorde jag i princip ingeting, bara latade mig. SÅ nästa helg hoppas jag ha mer energi och få lite gjort.

Kram Marina

Mia sa...

vad fin den lilla granen var...måste också ut och leta efter en sån. Håller med dig , jag får också julkänslor nu när advent närmar sig, det är så mycket man vill hinna göra , hoppas man hinner....
Mia

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Gör som du, använder mig av små granar och tallar i utekrukorna.
Ha det gott
Birgitta