tisdag, november 16, 2010

Har ni sett?!

Jag var runt och kollade på mina blommor här inne och taklöksträdet ser fortfarande inte fint ut snarare mer dött än levande.





Men ser ni där bak på ena stammen?






Under alla år som jag haft detta är det bara grenarna som har vuxit och blivit längre, det har inte tillkommit fler blommor eller grenar men nu när det är nära döden kommer det massor med små nya blommor längs grenarna.
Överlevnadsinsikt?
Nån som har erfarenhet av detta?

Annars har jag svårt att få tummarna loss idag, Ville ligger mest i soffan framför TVn eller med en bok och jag går och småplockar, borde passa på och göra nåt vettigt nu när jag ändå är hemma men icke.
Det står några garderober i garaget som vill bli hopsatta, nä jag är inte ens säker på att jag orkar bära in dom själv.
Jag har fönster som är ordentligt smutsiga, nä det är för kallt att stå ute med vatten.
Vi har grejer som ligger runt släpet som skulle behöva komma i släpet så det kan köras till tippen, nä det är fortfarande för kallt.
Ta hundarna på lång promenad så jag blir varm i kläderna och kan passa på och ta med ved in efter jag lagt skräpet i släpet, ja kanske det får bara bli en kopp kaffe först.

Ha det gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste vara en nära döden upplevelse trädet fått! Ser ju lovande ut.
Kram Marina

Anjas Hill sa...

Ser helhäftigt ut! Mitt taklöksträd såg ut som ditt och jag tittade inte efter särskilt noga innan den fick gå till sällare jaktmarker - kanske missade jag något....?!/Anja

Karin - Mina Rum sa...

Tvätta fönster är ändå så trist. Fortsätt slappa istället. Det måste man få göra ibland.
Kram!

Malin sa...

Stackars trädet. Vilken tur att det verkar vilja överleva ändå!
Kram