söndag, oktober 24, 2010

Hösttankar


Äntligen verkar min förkylning ha gett med sig, jag har i stort sett bara legat i soffa och tittat på TV hela veckan, jätte-tråkigt. Men å andra sidan har jag sett alla de där programmen nu som alla andra pratar om.
Det är riktigt höstrusk här i dag med regntunga skyar, grått och disigt bara stormen som saknas och den hade vi häromdagen.

När man ligger så här kan man alltid tänka på favorittankar och nu när växthuset är klart får det bli nya idéer och just nu är det en båge med tillhörande staket som ska ritas i tanken och kanske byggas till våren.
Det är mot växthusdelen i trädgården som ska spärras av för hundarna och när man gör det kan det lika gärna bli nåt snyggt med liksom.
Nu har jag nåt att fundera på över vintern.

Hoppas ni får en skön söndag!




6 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Så bra då att du börjar känna dig bättre Millan!
Jag gillar skarpt din formulering:"...och när man gör det kan det lika gärna bli nåt snyggt med liksom..."
Jag e' själv funtad åt det hållet - problemet är bara, att jag är beroende av andra ibland som inte delar mina tankar om hur projektet skall förverkligas..;))!/Anja

Karin - Mina Rum sa...

Trist att vara förkyld men lite passande på något vis när vädret är som det är. Hoppas du kryar på dig nu när du tagit det lugnt.
Att rita i tanken låter härligt och det ägnar man sig mycket åt nu på vinterhalvåret. Jag har också skisser i huvudet. De kretsar kring grönsaksinhägning.
Ha en fin söndag. Kram!

Marina sa...

Skönt att förkylninge verkar ge med sig. Bra att försöka se det positivt som att man hinner tänka, se program mm. Jag har snart lov och då ska jag försöka hinna tänka trädgårdstankar.

Ses i em. Kram!

Smultronbo sa...

Tänk att man fortfarande kan ta så vackra bilder i trädgården. Älskar frökapslarna!

Lycka till med planerna :-)

// Camilla

Erika i Villa Lilja sa...

Ohhh vad trist och bli förkyld. Men det är ju vila som är den bästa medicinen... Hoppas du mår bättre nu <3
Vilka fina bilder du tagit, man kan bara titta och nästan känna lukten av sommar och blommor.
Kramen

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Då har du avklarad denna vinterns
megaförkylning....puh en vecka.
Men nu har du byggd upp immunförsvaret så du ska vara frisk och kry hela vintern, inte dumt det med, va? ;O)
Roliga tankar med staket och båge vid växthuset. Det är så skönt att planera, och jag är övertygad att ni bygger nåt alldeles underbart.
Skönt att kunna följa din trädgårds härliga utveckling.
Ha en fin vecka, Kram Petra B.