fredag, oktober 01, 2010

Friday I´m in love



Så känns det nästan.
Det är fredag och jag är ledig och växthuset har blivit klart.
Det blev det redan i onsdags fast då var jag på föräldraråd på C4-skolan på kvällen och hann inte göra något alls utomhus men igår var jag ute några timmar och plockade in lite grejer i växthuset som kan tänkas stå där inne.
Det frös här natten till torsdagen så det första som åkte in var olivträden och pelargonerna.

Jag kan inte lägga upp fler bilder, verkar som blogger har annat att göra och det har egentligen jag med så jag kilar ut i solen och binder upp mitt vildvin som växer så det knakar nu, så får vi höras senare


Ha det bäst!

8 kommentarer:

gittan sa...

Grattis! Av vad man kan se så ser det väldigt mysigt ut därinne. Jag måste också få in mina växter i helgen, allt står ute fortfarande och farbror Frost förvarnar ju sällan innan han komme rpå besök. Hopas helgen blir fin / Kram gittan

Växthusmadam sa...

Då får man verkligen lov att gratulera!!! Jag kan intyga att känslan inte kommer att gå över; mitt växthus är 3 år nu och jag är fortfarande kär!
Se till att du petar ner lite lökar i krukor, små tulpaner/scilla/snödroppar/iris och annat nu innan vintern kommer för då kan du gå ut hur tidigt som helst i växthuset i vår och titta på vårblomning i februari inlindad i en stor filt! Total lycka!
Ha en skön växthushelg önskar Växthusmadam

Marina sa...

Oj, va roligt att det är klart. Vill se mer när blogger är på humör.


Kram!

Anjas Hill sa...

Grattis, grattis!... A girl's best friend is a greenhouse...typ!
Och så fint det ser ut se'n då!/Anja

Annika Christensen sa...

Men så fint det ser ut längtar efter att få se mera.
Ha en skön helg
Annika

Nettan sa...

Det ser verkligen fint ut.. Längtar efter att få se allt, när det blir tillfälle.

Kram

Malin sa...

Ser ju jättefint ut. Särskilt golvet. Gillar tegelstenar.
Kram Malin

NinaH sa...

Stort jättegrattis till fina växthuset!! Och så fint du redan fått det inne i det också!!