söndag, oktober 03, 2010



Jag var ute och band upp vildvinet häromdagen det är så vackert att det inte är klokt nu under hösten, men jag är lite rädd att jag har planterat för mycket där i pergolan men tre vildvin, ros, clematis och vindruva undra hur det ser ut där om nåt år.
Det är mycket höstfärger nu, tur vi har en skiftande årstid för jag gillar det mycket känns som det kommer perfekt nu med lite mörker och tända ljus efter en lång skön sommar




Jag läser mycket nu med på hösten och i morse tassade jag ut i pyjamasen och satte mig i växthuset med kaffet och läste en stund men det blev lite kallt om ryggen och ensamt när övriga i familjen var inne så jag satt inte där så länge.
Jag har fortfarande inte blivit färdig till att köra och köpa singel så det är bara packad jord precis utanför växthuset.



Det är min jobbehelg så nu är det dax för mig att packa ner det jag ska ha med till arbetet och köra dit.

Hoppas ni får en skön söndag

6 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hösten är även för mig en underbar tig för att färgerna är så vackra.
Hoppas du få en skön söndag.
Här ska det planteras för glatta livet. Lram, Petra B.

gittan sa...

Nä, hösten och vintern är ju inte direkt mina årstider för även om jag är barnsligt förtjust i höstfärgerna så lider jag av den mörka och kalla tiden. Men för varje dag som går så kommer ju våren en dag närmre =) Man får se det positiva för årstiderna har vi antingen vi gillar dem eller ej. En underbar dag i trädgården har jag haft idag och fått gjort massor. Hoppas du fick njuta lite av solen idag du också / kram gittan

Anjas Hill sa...

Hej, hej Millan!
Det låter som lite knôkat i din pergola...;))!
Äsch! Jag får läsa en gång till vad du skrev - oj, oj, oj!!! Det var verkligen mycket. Grannen har EN vildvin och nu täcker den ett plank på 10 meter...
Men, kanske blir det härligt kaos i din pergola. Är rosen också klättrande? Hur stor är pergolan?/Anja

Marina sa...

JAg gillar verkligenockså våra olika årstider. Jag ser charm och tjusning med var och en av dem. Nu är det myspys, ljus, böcker, film men även trädgårdsplaner...

Har tyvärr ingen lösning på hur man kan spara bloggen ännu.

Jobbade i går så helgen blev kort. Känner mig stressad av att ständigt ligga back här hemma så jag ringde precis min arbetskamrat och fcik ok till en semesterdag i morgon. Hoppas det inte regnar för jag ska putsa fönster, plantera några lökar, få upp parasollen på vinden och en massa annat.

Så glad att du kan nyttja det "gamla" växthuset!

Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Visst är det härligt med våra olika årstider?! Det skulle vara allt bra trist utan dem. Idag kändes det riktigt höstigt, men det är härligt tycker jag.
Ha en fin vecka. Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Ja hösten är så härlig med alla vackra färgskiftningar i naturen!

Men vad kul att få se en liten bild från ditt växthus! Jag ahr ju varit borta från bloggvärlden under sommaren och har ju missat massor inser jag. Får nog ta och läsa bakåt i dina inlägg för att se lite fler bilder på snygga växthuset *drömmer*.

Kram M