fredag, april 16, 2010



Rip Van Winkle, är inte speciellt hög bara ca två dm, men lyser upp väldigt där den står. Jag blir alltid lika glad när jag ser den kanske för jag tycker den ser så busig ut på något vis. Läste någonstans att den skulle sprida sig lätt om den trivdes men då trivs den inte hos mig, nu är det bara tre som blommar i år mot fem sex för nåt år sedan så de blir färre och färre.


Nåt som sprider sig här är violen, än så länge är det ok och jag kan inte låta bli att lägga mig på alla fyra för att sticka ner näsan och dra in doften, för visst är den ljuvlig även om det påminner mer om en tablettask än vår.

Anders är i full gång att snickra i fulhörnan och jag trodde inte att det kunde se värre ut men just nu gör det det, jag tog foto där innan idag för jag gillar det där med att kunna se förändringen, före och efter-bilder ni vet, men jag är inte säker på att jag har lust att visa hur det ser ut nu så det får vänta tills det är klart.
Hur som helst har vi fått ändra på planen ganska så rejält, hade från början tänkt sätta plank och ändra infarten men så blir det inte nu utan vi flyttar vedboden och frigör lite plats som jag kan använda till annat. Mycket jobb för lite kan tyckas men jag vet att det är värt det, vänta ska ni få se.*ler stort*

Hoppas ni får en skön helg!

7 kommentarer:

Smultronbo sa...

Vilken läcker narciss! Vilket jag antar att det är... :-)

Jag håller med om att den ser busig ut! Jag gillar den jättemycket.

Trevlig helg!

Kram Camilla

Anjas Hill sa...

Vilken vacker lite "sol" och violer kan väl knappast störa?/Anja

gittan sa...

Vad är det första för något? Är det en sorts Narciss? Violer är söta fast jag slipper ligga på knä, doften tillhör definitivt inte mina favoriter.
Det ska bli skoj att få se dina före och efter bilder när det är klart. Ibland är det värt mycket arbete, vi flytatde ju hela växthuset och det ångrar vi aldrig! Hoppas helgen blir skön. SJölv aska jag tillbringa morgondagen(i dina trakter?) i Hässleholm med matchspel halva morgondagen / gittan

Marina sa...

JAg ligger också på alla fyra och sniffar på de där sötingarna som doftar så ljuvligt.

Det lär helt klart bli mödan värt det ni gör, I know!

14 och 15 är förresten ok för mig.

Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Jag gillar också före- och efter. Hoppas du väljer att visa bilden när du även visar slutresultatet!

Kram M

NinaH sa...

Rip van W är härliga! Och violer! Jag låter också dem sprida sig fritt. De är så söta!
Jag har undrat lite över att gamla lökväxter kommer tillbaka troget och också gärna sprider sig vidare- men mer sällan nyare sorter man sätter. Jag har börjat misstänka att de lökar man idag köper rätt ofta är så hårt drivna och därför sen inte klarar sig så länge i våra trädgårdar.... Fast jag har inga "vetenskapliga belägg" för det!;-)
Fast du Millan: Stockholm är bara några timmar bort- med tåget!;-)

Karin - Mina Rum sa...

Ser fram emot att få se både före och efter-bilder på fulhörnan.

Ha en skön helg. Kram!