söndag, april 11, 2010

En underbar dag


Det har varit en sådan där underbar vårdag som jag har kunnat vara ute och promenerat, fikat, grillat, dragit lite gammalt ogräs och spelat lite kubb i.
Jag har försökt hålla koll på skuggorna och hur de rört sig, de är lite längre på dagen nu än på sommaren men de går ändå längre ut än jag trodde mig minnas.
Anledningen är att vi ska flytta vedboden lite och då friläggs plats som man kanske kan ha till annat och då är solen viktig.





Med solen kommer sommarkänslor och om jag helt obetalt får göra lite reklam för H&M Garden collection så är där en del snygga mer eller mindre blommiga kläder som kan göra sig bra en varm skön sommardag.
Och efter en dag som denna känns det inte allt för långt dit.

9 kommentarer:

Min Gröna Täppa sa...

Ja, det är så skönt när man kan vara ute, har till och med gått i kortärmat idag utan att frysa! Skönt!

Snygga shorts, får nog kolla in den kollektionen lite extra!

Ha det bra!
Kristina

HelenJ sa...

Det har verkligen varit en härlig dag, man ville knappt gå in för att äta ens! =)
Man blir lite sugen på att förnya garderoben så här års, och den här kollektionen är faktiskt ganska snygg. Bra du gör reklam för den! =)
Ha det bra i solen
/Helen

Anjas Hill sa...

Även jag har kikat på deras Garden-kollektion. Jättesnyggt!/Anja

Karin - Mina Rum sa...

Visst har det varit en härlig dag?! Vädret har ju varit fantastiskt.
Jag har, precis som du, också kollat in skuggor. Försöker avgöra hur mycket längre solen stannar på altanen sedan björken, som stod framför, försvann. Nöjd med vad jag ser.
Ha en bra vecka. Kram!

Smultronbo sa...

Jag har också dragit lite i ogräs idag, vilken underbar känsla. Idag kände jag hur vårkänslorna riktigt spritte i mig :-) Snart är det nog dags för ett riktigt Ronja Rövardotter vårskrik!

// Camilla

AnnA sa...

Godkväll Millan!
Jovisst blev det en härlig dag. Vi åkte iväg en tur till Österlen och Ulriksdals trädgård, där vi blev berusade av alla dessa underbara kamelior, som tydligen tål vintrar på upp till 21 minus...
Och så hälasade vi på en stund hos bekanta...Lite trädgårdsleverne hanns det också med.
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA

gittan sa...

Det blev en heldag i trädgården och det blir det även idag =) Man får ju passa på när vårvädret är som bäst och man har möjlighet till det. Ha det gott / kram gittan

Marina sa...

Söta shorts! Man känner för lite nytt nu.
Det är underbart att vara ute och allt känns så nykommet nu.
Tom. efter jobbet hinner man vara ute lite nu.

Ha en bra vecka! Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Solen är verkligen fantastiskt just nu. T.o.m. på kontoret sittandes vid stora fönsterpartiet känns det underbart. Så klart längtar jag hem till trädgården, men kvällarna få räcker än så länge. Snygga shorts, jag skulle nog behöver den längre modellen hihi ska inte skrämma grannarna med mina ben, fniss.
Ha en bra dag, Petra B.