lördag, februari 06, 2010

lördag

 

Tack för alla krya på dig hälsningar, förkylningen gick över som den brukar på några dagar och sen for veckan iväg i en rasande fart och nu är det helg igen. 
Jag har fortfarande inte kommit mig för att börja plantera men det är långt till vår så jag hoppas på att det finns gott om tid än.

När det sen är tid att plantera ut står redan korgar och krukor och väntar, förra året planterade jag i stora konservburkar och nu har några av dom rostat får se om de hamnar i återvinningen eller om de återvinns och får en ny pelargon i sig.
Jag ska bil färdig och köra och hämta en plåttunna som jag tänkte spraya vit och ha att samla regnvatten i på framsidan. Slangen räcker inte ända fram och det är tungt att släpa på alla vattenkannor så oftast får växterna för lite vatten och enligt min svärmor brukar de ropa högt efter några extra droppar av henne. Så tanken är att om det står en tunna med regnvatten ska det underlätta för (henne... nä) mig att vattna.

Hoppas ni får en fortsatt skön helg!
Här ska det bli pulkaåkning och grillning och kanske ett gemensamt bastubad (om vi får in 20 man i bastun...) med våra grannar.

8 kommentarer:

Marina sa...

Skönt att du är frisk igen. Jo, veckorna går fort och snart har vi användning för korgar, kannor och vattentunnor (om mina inte frusit sönder, en har det vet jag redan).

Kul med pulkaåkning! Vi har varit och ekiperat maken idag och nu ska jag ut i Lugnet för att kolla läget.

Ta det lugnt i backen!

Susanne Lindén sa...

Hej!

Tack för hälsningen hos mig! Tiden går fort och skööönt att det går åt rätt håll nu. Ska bli kul att börja så och plantera igen.

Ha en trevlig lördagskväll!

Anonym sa...

Hoppas ni får en trevlig helg i bastun, lite trångt kanske??? Jag tittar gärna i din frö katalog när tiden är inne för det.
Kram mamma.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fint att du mår bra igen, årets förkylningar och influensan var inget att leka med fick jag själv uppleva. Oj så många i bastun?
Det är en bra idé att tillhandahålla vatten där slangen inte nå ditt....plantorna blir glada och svärmor med ;O)
Trevlig söndag, Kram Petra B.

Annika Christensen sa...

Härligt att höra att du kryade på dig så snabbt.
Gillar bilden med krukorna det bara står där och väntar liksom.
Ha det gott
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Skönt att din förkylning försvann. Den flög visst hit istället.
Gillar dina planer på vattentunna. Jag skulle själv vilja ha en ektunna till avrinningen från mitt förrådstak men de är ju så dyyyra.
Ha en bra vecka. Kram!

Anjas Hill sa...

Det hörs att det inte är något fel på ditt immunförsvar;))!
Säger som Annika att det ser för härligt ut med de väntande krukorna och korgarna!Jag fattar inte heller vad du skulle kunna plantera i dem än så länge åtminstone när det gäller utomhus och inne går blomningen på lökväxterna alldeles för fort över.I Hornbach såg jag att de hade redan penséer!!!/Anja

Anonym sa...

Hej Millan!
Vi sitter nu i Friggatofta och beundrar din sida.
Hälsningar Ann-Christin, Britt-Marie, Britt, Jalle, Göran, Reinhold, Beretil,och mamma