fredag, februari 19, 2010

Något att fira

Idag har vi års-dag och egentligen brukar vi inte fira denna dag men jag jobbade alla hjärtans och detta inföll på en fredag i början av ett sportlov så vi slog till med en tre-rätters middag med barnen i kväll.


Förrätten bestod av räkbakelse, där jag blandade turkisk yoghurt, majonäs och creme fraiche med gräslök, persilja, dill och Kalles kaviar och bredde på rundad formfranska i två lager sen fick det stå över natten och idag dekorerade jag med krossade ostbågar och räkor.
Lätta att göra och mycket goda och om ni tänker prova så glöm inte ostbågarna.






Huvudrätten var Schweitzerbiff med pressad potatis och grönsaker sen blev det marängbo med bär och glass till efterrätt.
Kan känna att vi är dåliga på att fixa till det där lilla extra för oss själva, gärna när vi har vänner här men om det "bara" är vi blir det mer som vanligt. Särskilt nu när det är lite tråkig årstid och inga högtider att fira behöver vi något att glädjas åt och här, ikväll, gladdes vi åt varandras sällskap och den goda maten.

Just nu
* har jag köpt en ny fin pluggbox som jag tänker fylla med frö som ska gro och knoppas.
* bläddrar jag i alla frökataloger jag hittar och letar efter gula blommor som trivs att stå lite halvskuggigt, för hör och häpna jag vill ha en tråkig hörna solgul.

2 kommentarer:

Marina sa...

Mysigt att fira!

Gult! Ja, man kan ju ändra sig och i en skuggig hörna kan det visst funka. Nunneört har jag i norr. Söt och tålig.

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Gult är inte fult och både jag och din mormor tycker (tyckte) om
gula blommor så lycka till med dina gula blommor.
Kram mamma