fredag, februari 26, 2010

Det som göms i snö...

 

I julas, kan ni tro, var det fint i betongkrukan på trappan med murgrönan, kål och en hyacint i vas och den lilla god jul hälsningen sen kom snön och det vet ni alla hur det ser ut vid detta laget men så inatt började det töa. Så nu blir det till att städa undan allt som lämnades kvar och i mitt fall då lite juliga saker som detta och en plastgran som föll i blåsten och gömdes snabbt i snön och lite som hundarna har lämnat kvar på gräsmattan. 

Hoppas ni alla får en skön helg, när jag inte är ute och röjer fram våren ska jag ta det lugnt och så ska jag förstås jobba några pass med.

10 kommentarer:

gittan sa...

Regn och plusgrader gör susen och det ganska snabbt. Men någon gräsmatta ser jag ännu inte skymten av. Julpyntet därute finns kvar här också för inte har man haft lust att stå i snön och plocka ner ljusslingor och annat. Där skulle man behöva ta ett ryck under helgen. Tända har de inte varit på länge men sitter kvar det gör dom. Ha en fin helg / kram gittan

Annika Christensen sa...

Här skall det röjas ute nu när det smälter. Det ser inte klokt ut med julgran mm.
Ha en skön röjar helg
Annika

Marina sa...

Det där som hundarna lämnar kvar är ju inte så kul nu när det töar.
Jag ska ut och kolla till pelargonerna i Lugnet och då blir det till att kolla runt i övrigt också. DÄr finns nog lite kvarlämningar här o där skulle jag tro.

Nä, dags att ta tag i dagen! Ha det bra!

Anjas Hill sa...

Hos oss töar det inte tillräkligt än så att det som göms i snö syns inte ännu - men sen! Sedan blir det ingen rolig historia med all halvröten fågelmat..../Anja

NinaH sa...

Ibland är det lite pinsamt se vad som dyker upp i töet (än har inte mina vantar som jag tappat på gången smält fram!;-)...). Men ibland får man glädjas desto mer åte det fina som "kom fram" vid din trappa! Förstår du gjorde det... för det gör ju vi som ser det på bild!;-)
Och så... god jul då, Millan?!;-)
Äsch nä.... - trevlig helg tar vi istället, va?!;-)

Njut i din trädgård sa...

Här smälter snön i snabb fart och jag känner likadant, här ska röjas...

kramen

Marie sa...

Här har det börjat att töa nu under helgen, så det dröjer nog inte så länge nu innan även mina "jularrangemang" dyker upp under all snö. Då blir det till att städa även här.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fint med töväder, här ligger mestadels bara dem höga vallar kvar längs vägarna, resten har smält så gott som i.a.f.
Men inatt kom ny snö ;O(.
Kram, Petra B.

Camilla sa...

Jaaaaa! VÅÅÅÅR!!!!
Underbart härligt!
Ha en jättebra dag i solen!
Kramar från mig!
P.s Ska du på mässan i Malmö?

Smultronbo sa...

Nu känner man faktiskt att våren är på väg! Fast det fortfarande faktiskt är ganska kallt så droppar det från tak m.m. Solen börjar värma på! Välkommen tillbaka solen!

Och det som göms i snö...
Vi har hund och jag skäms på andra hundägares vägnar! Vi plockar alltid upp efter vår hund. Jag undrar vad andra hundägare tror att deras hunds bajs tar vägen...POFF upp i rök??

Trevlig helg!