onsdag, mars 10, 2010

Vårtecken?


I går lyste solen hela dagen över oss, i de rabatter som snön har försvunnit ser man hur lökarna börjar sticka upp.
Snön ligger fortfarande djup på framsidan där jag har de flesta vårblommor och jag förstår inte hur jag tänkte när jag planterade det så. Räknade nog kallt med att det inte skulle finnas någon snö kvar när det var dax för vårblomningen.

Det där med att det som göms i snö... vi la ut vår julgransmatta för vädring när vi slängde ut granen, isen släppte igår så vi äntligen kunde få bort den och istället för att hamna i jullådan blev det soptunnan, så kan det gå.


I helgen passade vi på att njuta av snön innan den försvinner (för det ska den väl göra nu...).
Var i Småland och åkte pulka i backen, spark på isen, grillade korv och trivdes men som slutade med att jag "vabbar" nu med en dunderfökyld kille här hemma (och det är inte han utan jacka och termobyxor).








Just nu:
* gläds jag åt min Green Wizzard och Maria klocka som blivit ca 1 cm hög i pluggboxen
* försöker jag tänka positivt och en förkylning måste väl räknas som ett vårtecken?
*dammsuger jag två gånger om dagen för hundarna fäller sin vinterpäls- vårtecken det med?

10 kommentarer:

AnnA sa...

Hej Millan!
Jovisst var det ett underbart solskenväder igår, och jag såg en nyckelpiga som solade sig, men tyvärr var jag då på väg i ett ärende och hade ont om tid, så det blev inget fotobevis.
När jag senare kom tillbaka hade det blivit kallare, och lila Maria Nyckelpiga hade krupit till lä på ett varmare ställe.
Vi får se om solen tittar fram under dagen, och hon hinner krypa fram innan jag skall iväg och joba kvällen.
Ha en bra dag!
hälsn
AnnA
Vi får

AnnA sa...

PS!
Jag har ingen bra tangentteknik, så mellan varven blir det bara en konsonant där det borde vara två...
DS.

Anonym sa...

Vårtecken kan ju vara hur många olika saker som helst, bla fällning och förkylning. Allt beror ju på hur man ser det!

Sitter här o känner mig lite halvhängig och det har jag gjort ett par dagar nu. Jag tycker det är bättre att det bryter ut eller drar sig tillbaka, inte såhär varken eller.

Kan rapportera att det kommer finnas tre olika sorters tomat till dig och även en sorts paprika och en sorts chili om du vill ha det. Du och mamma får först av de plantor jag inte själv ska ha.

Ha det bra! /Marina

Med fingrarna i (j)orden sa...

Är det ett vårtecken kanske jag ska sluta gnälla på förkylningen och njuta av den en stund? Där fick jag något att tänka på.
Eva

Karin - Mina Rum sa...

Härligt att du kan se dammsugningen som ett vårtecken! Det skulle jag nog aldrig klara. Gillar inte att dammsuga. Det suger (haha).
Ha det gott. Kram!

Nettan sa...

Man ser ju var man ska plantera lökar till hösten i alla fall. Här är det mycket snö än tyvärr.. Kramar

Anonym sa...

Tack för en trevlig helg. Vi satt ju ute och solade så det är väl ett vårtecken. Ha de bra med dammsugaren.
Kram mamma.

Hjärtat Mitt sa...

Nog är det vårtecken alltid, med både förkylningar och hundhår :)
Fast idag har det snöat här. Tur att det töar direkt.
Ska läsa ifatt mig. Har haft lite bloggpaus.
Ha en underbar helg.
Kram Mari

Annika Christensen sa...

Ja nu vill man att snön skall smällt fort.
Här snöade det lite idag.
Alla väder på samma gång liksom.
Ha en skön helg
annika

Anjas Hill sa...

Visst är de säkra vårtecken! Nu kan det bara bli bättre och bättre, men bakslag beukar ingå i 'vårkitet'!/Anja