måndag, mars 22, 2010

Äntligen


Där, långt ner under snön, verkar den ha mått hur bra som helst. Men det är den enda julrosen jag har som blommar, ingen av de andra vill och några hittar jag inte alls.
Idag är jag ledig och hade hoppats på lite sol och en röjar-dag  i trädgården men det är kallt och molnigt så den får vänta ett tag till, tror att jag kör en runda förbi växthuset istället.


Ett litet tillägg.
När jag hade publicerat om julrosen och skulle bege mig till stan såg jag min pensé som jag satte ut för en och en halv vecka sen och den fryser inte, nä den reser sig och tar in den lilla värmen som finns i luften och ser bedårande söt ut 

13 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Underbart Millan! Mina är under snön ännu utom en som jag grävde fram - det syns än så länge bara blekgula "börjor" av julrosblommor!/Anja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så glad man blir för alla växter som kommer fram efter denna låååååååånga vintertid.
Kram, Petra B.

Nettan sa...

Vilken fin julros Millan. Jag har inte satt ut några penseer ännu, men det blir väl i slutet av veckan. Hoppas vi ses till helgen=)) kram Nettan

gittan sa...

De ser ju ut att må väldans bra!

Karin - Mina Rum sa...

Vilka härliga kämpar de är, julrosorna och penséerna, som trotsar kylan. Hoppas att turen till växthuset blev lyckad.
Kram!

Camilla sa...

Hej Millan
På väg från Ängelholm i torsdags tror jag att vi svängde in i er by vid en mack.(tror jag)

Det var dock lite vårigare på västsidan kring Helsingborg än här på östsidan såg jag, men det är ju ändå bara helt underbart nu, och det bästa av allt, det bästa ligger framför oss!

Ha det bra!
Kram

Marina sa...

Fina julrosor! MIna blommar itne ännu men flera har jag hittat med knoppar.

Hoppas din lediga dag varit bra!

Annika Christensen sa...

Som små ansikten som tittar på en och bara ler och säger nu är det vår..
Så söt den är
ha det gott
annika

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej, kul att du vill komma hit ;O)
Jag finns i Stora Isie (ca 3 kilometer norr om Smygehamn)
Lätt att hitta till mig, mitt i byn ligger det en s.k. "Byasten" mitt i en trevägskorsning.
Jag har Öppna Sinnens flagga på Verkstadens gavel....
Försökte mejla dig, men hittade ingen mejladress på bloggen.
Söndagen den 11. går bra mellan 11 och 15.
Kram, Petra

Hjärtat Mitt sa...

Underbart!
Fin som header oxå :)
Här har de inte kommit igång med blomningen än, men det är helt klart snart dax.
Och i dag är det ju underbart ute!!!!

Kram Mari

Min Gröna Täppa sa...

Härliga julrosor. Jar inte hunnit kolla alla mina, men tror inte det är mycket fart i dem. Tänkte ut och ta en tur med kameran imorgon, hoppas vädret är ok. Din pense var väldigt söt den också!

Ha det gott!
Kristina

NinaH sa...

Ljuvliga julrosor... och Pensé! Det är så underbart se vad som väntat under snön & åter få njuta det spirande!!

HelenJ sa...

Så fin! Mina julrosor har inte slagit ut än - men jag kollar dem varje dag. =)